HakonLimseth Skrevet Februar 6, 2021 Share Skrevet Februar 6, 2021 Hei! Jeg gikk nylig til innkjøp av en BMW e61 525d manuell fra 2004. Turen hjem gikk for så vidt bra, men da jeg kom hjem begynte clutchen å lage noen spesielle lyder som er forklart i videoen under. Det som skjer er at når jeg trår inn pedalen så kommer lyden samtidig som et lite hopp i omdreininger, deretter tar jeg bort foten og lyden kommer igjen samtidig som omdreiningene synker til vanlig tomgang. Det er verdt å merke seg at alt skjer imens bilen er i nøytral. Jeg har ingen aning på hva det kan være, og håper derfor at noen her kan bistå med litt teknisk hjelp. Jeg setter stor pris på svar, og håper at det kun er en bagatell, men med tanke på at det er en BMW så frykter jeg det verste... Jeg har i tillegg feilkoder herfra til månen, så det kommer nok noen posts her fremover. Mvh. Håkon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 7, 2021 Share Skrevet Februar 7, 2021 At turtall øker er vel for å bistå fører med å ikke kvele motoren. Men noen lyd hører jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Februar 7, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2021 (endret) 37 minutter siden, Otis skrev: At turtall øker er vel for å bistå fører med å ikke kvele motoren. Men noen lyd hører jeg ikke. Hvis du skrur opp lyden ved rundt 0.04 så er lyden der, og rett etter synker turtall. Det er nærmest en crunch-aktig lyd. Rett etter "En gang til". Endret Februar 7, 2021 av HakonLimseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 7, 2021 Share Skrevet Februar 7, 2021 Det med turtallet har du fått svar på, det er normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Februar 7, 2021 Share Skrevet Februar 7, 2021 Det var jo en ganske stygg lyd. Jeg tenkte litt på om det kan være dårlig utløserlager, men har aldri hatt en bil med det problemet så ikke kjent med hvordan det faktisk høres ut. I denne tråden er det jo også filmet fra en E61 med tilsvarende problem, men synes ikke lyden der var like "stygg": HakonLimseth reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå