Gå til innhold

BMW 1 serie fusker P0015 Update endelig løst pga tett vanos! (ingen koder nå)


Bimmernew
 Share

Anbefalte innlegg

Neiiii trodde bilen var i orden nei da mer slitedeler så hva er dette??

litt usikker, men olje er bra og ikke lenge siden skiftet olje.

kamaksel sensor?? Kan jeg kjøre litt med dette??? ellers er bilen bra rengjort vanos og gasspjeld.

hjelp? alvorlig? bilen fungrer når i fart men ikke bra på tomgang slik ekkel tomgangslyd og fusker litt ved oppstart så utløser denne feilkoden.

Easy fix? plzzz

Edit: kan det være den ene o ring på vanos? eller begge pga ene var ikke bra husker eneste jeg kom på nå???

edit 2: fant denne siden men usikker: https://www.obd-codes.com/p0012

kedit 3: https://www.biltema.no/reservedelssok-bil/dl41162/category/Motorstyring/all--2000036199

kjøpe den? har kjøpt o ringer de sorte til vanos pga dem var dårlige så løst eller??

min bil lyder nesten slik denne video:

IMG_20210224_154312.jpg

Endret av Bimmernew
ny info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Dessverre så kan dette absolutt tyde på strekt registerkjede.

Men det er en teoretisk mulighet for at en vanos aktuator har hengt seg opp.

tuller du med meg nå eller?? registerkjede??? jeg blir veldig nervøs nå;( pga bilen fungerer veldig greit og ikke ulyd men  jeg kjører bare litte grann mens motor går på tomgang.

jeg tror du tar feil med registeret.

skal vel mye til at det er det vel?? sett på nettet dem sier ikke det kem kamsensor hvordan kan du si det uten videre. er litt lyd men ikke gærlig. og strammer skiftet og olje bra.

Du skjønner vanos ringen så ikke bra ut på den ene mer det i tilfelle?? mener du?? så skifte 0 ring da??? eler skifte hele vanos vel bare ringen den sorte??

IKKE kamsensor du har ikke troa på det?? er desp nå;(

vil høre mye mer tydelig hvis registerkjede mener jeg en sa på youtube kan sitte i bilen og småkasse vil høre det tydelig da. men kanskje verskted kan se kjedet har gått?

er ikke like ille som på video

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, *MrB* skrev:

N46 du har? Den har jo registerspøkelset hengende over seg. Defekt vanossolenoid kan imidlertid skape denne raklingen. Du skal kunne teste det ved å koble fra kontakten og se om lyden forsvinner. (Vil nok også gi motorlampe). 

N46B20 ja men registerkjede ikke sykt ille på min N47 værre. Så skifte vanos uroginal fra ebay? eller kjøpre brukt på finn eller bare ringene?? men mente vanos hvis den er ødelagt vil ikke vanos utløse annen kode. men ingen sier kamsensor why ikke det??

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Otis skrev:

Det var jo det jeg skrev. Vanos solenoid kan dog henge seg opp, så å ta av kontakten er ikke nødvendigvis en helt sikker metode for å se om den er defekt.

Men skifte vanos ring for den er ødelagt kjøpe nye fra ebay uorginale? eller brukt på finn. pzz trenger hjelp hva gjør jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Otis skrev:

Jeg er ikke sikker på hva du mener med "vanos ring"?

Mener O ring (den sorte) som er tredd på vanos, den var morken eller dårlig forvating kan den være synderen? de grønne O ring de små var bra men den ikke sorte. Du er med? kan virkelig den gjøre risten at bilen gjør ujevn. (har bestil 2 sorte O-ring)

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Otis skrev:

Jeg vil si at brukte o-ringer er galskap. Så nye er absolutt å foretrekke!

Ang at feilkoden P0012 så vil jeg si at det er kun 2 feil det kan være.
1. Defekt VANOS aktuator.
2. Strekt registerkjede.

Har IKKE tatt på 2 brukte jeg tok av vanos ikke sant og rengjorde med elektronsrens grundig og skulle ta vanos tilbake og da satt jeg tilbake og oppdage Oringen var dårlig og tok på plass men det er over en måned siden så kanskje ettervirkinger. Men ok skjønner men nettet siier noe annet skjønner du se her: https://www.autoblog.com/2016/03/30/p0012-obd-ii-trouble-code-camshaft-position-a-timing-over-ret/

er med men ikke enig kjede nettet sier ikke det bare du nå for og si det sånn åssen har du kommet fram til den konklusjonen? og why ikke kamsensor??? tror du billig verkted kan se kjede har gått da? så du youtube linkene jeg ga deg?

plzz svar viktig god hjelp da. så ikke nødevenig med ny vanos?? bare O-ring Har N46B20 motor.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Otis skrev:

Jeg kan ikke se at jeg tok så veldig feil, det eneste jeg utelot var oljenivå/kvalitet.

ok skjønner men kan du si why det er kan være kjede da og nettet sier ikke kjede når jeg søker på koden på nettet. Kan du bevise det? se video du må ikke tro min er så ille

og why ikke kansensor so mnettet sier? du tror O ring og så bra igjen??

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at en kam sensor leser av feil tenning/stilling på kjedet ikke betyr defekt kam sensor.

Jeg tror ikke at o-ring løser problemet, men det KAN løse det.

Jeg fremholder fremdeles mitt svar tidligere, om hva som jeg tror er problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Otis skrev:

For at en kam sensor leser av feil tenning/stilling på kjedet ikke betyr defekt kam sensor.

Jeg tror ikke at o-ring løser problemet, men det KAN løse det.

Jeg fremholder fremdeles mitt svar tidligere, om hva som jeg tror er problemet. 

ok hvis det er kjedet så er jeg jo lost?? synes bare det er så rart at det er det skjønner du bare gått 165 tusen;/ snart jeg mener skal mye mer til at kjedet skal ryke på min. Aldri opplevd noe slik før sant og si kjørte med batteri pluss kabel ikke koblet skikkelig til har vel ikke noe og gjøre med dette? Men tror du verkted da kan teste om kjedet har gått? Kan jeg ikke kjøre nå med bilen?? farlig?? Det er jo litt av en påstand du kjem med er kjedet. Du sa det med en gang  jobber du bo verksted? Du er god til og svare her på forumet og virker sikker men må lov og si ikke ening med deg tror ikke kjedet.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmernew changed the title to BMW 1 serie fusker P0015 Update endelig løst pga tett vanos! (ingen koder nå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...