Gå til innhold

BMW 525d e61 trekker strøm over natten


Zatarer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har en bmw 525d e61 som trekker strøm over natten, har tatt diagnose kommer kun opp 1 feilmelding og det er på EGR, det kommer lyder fra motor rommet during og kakling når bilen er i dvale, har målt batteri når lydene er der og batteriet kan trekke flere amper (varierer) veldig, er det noen av dere som har noen tips eller har vært borti lignende før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 
Du har jo nesten funnet problemet da, siden du sier det kommer durelyder fra motorrommet.
Eneste du da må gjøre er å lokalisere hvor lyden kommer fra, og hva det er som lager lyden og ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, FredrikE24 said:

Tipper du har trøbbel med IBS jeg. Koble fra driftsspenningen til den(den sitter på polskoen på minus-polen), så blir det nok stille.

Det fikser neppe problemet om han faktisk har noe i motorrommet som durer og trekker strøm når bilen er skrudd av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel EGR ventilen som pleier å våkne til live i ny og ne å gjøre noen undersøkelser. Jeg hører det på min bil også, den har M57.

Men å høre det under dvale er mer spesielt.

Dog så viser ledningsnett diagram at dette spjeldet faktisk får strøm hele tiden, om jeg tolker dette rett.

Spjeldet står helt nederst på bildet, nedenfor A2249 DDE. (det bare vises ikke på akkurat dette bildet)

image.thumb.png.4d70b51d13ee6b0c4db1ac596aafc286.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, E.C. skrev:

Det fikser neppe problemet om han faktisk har noe i motorrommet som durer og trekker strøm når bilen er skrudd av.

Trøbbel med IBSen kan få bilen til å gå inn og ut av dvale støtt. Har akkurat hatt problemer med dette på en E60.

Mitt tips er å prøve det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...