F25x3 Skrevet i går, 08:26 Skrevet i går, 08:26 En snartur over fjellet med bilen og fikk erfare hvor greit det er å forvarme batteri før hurtiglading. Tok ca 10-15 min på 50kw før lading tok seg opp til 110-120 og ned igjen. Med litt rutine hadde jeg valgt et butikkbesøk samtidig, men siden det var første gang med hurtiglading og ny bil så var det greit å følge med. Rundt -1 til -5 gr så var det ikke allverden av rekkevidde å skryte av, 250-300km på 80%, men med mange lademuligheter på veien var det bare greit med litt pause. Tilbake i +2-5 gr økte rekkevidde med 50-100km, så med litt guts kunne jeg nok droppet lading nr. 2, men med forvarming av batteri så fikk jeg rundt 100kw fra starten. Ca 20 minutter lading og banke på videre. Bilen er god å kjøre, tok seg fint frem på is og delvis snøføre. Ingen behov for 4x4 på denne turen, men virker som om bilen er god på vinterføre. Korsryggen min ble ikke helt venn med sittestilling og sete, men heller ikke noe å klage over. Sjeldent det blir 8t i bil uansett. kanskje massasje i ix1 hadde hjulpet 😊 Etter mange år i en non-msport x3 så heller jeg mer mot det komfortable enn sportslige. For eks model y er noe av det værste jeg kan tenke meg pga komfort. Men ix3 tar unna veien på en mye bedre måte, og sparker godt i fra kontra 163 dieselponnier. Alt i alt godt fornøyd med totalpakke så langt 😊 Det trengs en vask, radar i front sluttet å fungere flere ganger og ryggekamera er bare å glemme - her er det gamle kameradesignet faktisk bedre, man kan se i ryggekamera med tilsvarende skitten bil. Inforainment var helt topp, fikk testa litt Apple CarPlay og sånt som er en ny opplevelse. Glad hjulet er der men oppdaget etterhvert at skjermen er touch så da var det raskt å klikke der noen ganger. Mindre oppmerksomhetsrøvende enn i andre biler med skjerm, eller bare mer oversiktlig/tilpasset en høyde som lar meg ha kontroll på veien. Skal heller oppdatere om noe mer dukker opp mslello, Ron Jeremy, Dusy og 2 andre reagerte på dette 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå