Gå til innhold

BMW V8 problemer?


RNJ
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har skumle planer om kjøpe brukt 7-serie - enten F01 eller G11. Diesel eller bensin-hybrid er det sikkert det fornuftige valget men bensin-V8 er jo det man egentlig vil ha. Imidlertid mangler det ikke på advarsler om pålitelighet på disse. Virker som om enkelte youtube're er veldig glad i å snakke BMW V8 ned. Jeg ser også at det er flere på finn som selges med ny motor byttet på garanti.

 

Er det noen som har synspunkter på dette? Er det vanvid å overveie BMW V8? Bilen vil ikke være en daily driver og vil kun bli brukt til søndagskjøring og langkjøring.

bmw7.jpg.927cad013492be12a7282af5c7ace314.jpg 

Endret av RNJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • RNJ changed the title to BMW V8 problemer?

Dette spørsmålet er jevnlig oppe i denne Amerikanske Facebook gruppa for n63/n63tu.  I  Usa er det veldig mange av disse og mange går også med endel modifikasjoner og tuning. Her er et eksempel hvor det er ca 50 stk non TU som har svart. Mange av disse har 200.000-300.000km på original motor.  Har selv en problemfri 750 som jeg har som min daglige bil og har kjørt den 90.000km de siste 3.5 årene.  Så det er mange som ikke har problemer slik det også er med n47, n57, n46 etc men ting kan skje selvsagt med alle motorer.  Men det er i hovedsak de tidlige 2009-2010 non tu som hadde alvorlige problemer. Er du på en F01 Lci eller G11 så har disse tu/tu2/tu3 motorer 

https://www.facebook.com/groups/bmwn63/permalink/1066251350545865  

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger jo masse tråder/ innlegg om dette fra før.

Men når det er sagt så er min 09 750i også vært problemfri (motor) siden feb. 2019, dagli drift.
Har jo fulgt med på Finn.no de siste 14mnd. på disse bilene og ser igjen at det er LCI biler som har fått flest motorbytte, ligger en ute nå bla.   ikke at det gjør noe, kunne fint kjøpt en bil med ny motor, men ser ofte folk drar alt under en kam og særlig preface er møkkabil, det er feil!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...