Gå til innhold

Istep oppdatering med ICOM, lader?


EmilR
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, skal oppdatere bilen og trenger derfor en lader/Power supply som kan levere strøm til bilen. Noen tips? 

Har orginal ICOM som skal brukes, samt Ista. Dette gjelder en 2015 f31, den har cold climate og dermed 90ah batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å ikke bruke batterilader da disse ikke klarer å holde jevn spenning når strømforbruk plutselig øker eller minker. Du må ha et power supply som minst klarer å gi 50-60A. ISTA-P er veldig nøye på spenningen. Powersupply med så stor kapasitet er ofre ganske dyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.ctek.com/no/alle-produkter

 

Driver mye med koding selv og aldri hatt noe trøbbel som fått spenningsvarsel etc. med å gi strøm fra min c-tek 7.0 lader som da stilles inn på supply og ikke lading. Har erfart at om batteriet er friskt, så er det mer enn nok. Riktig nok slått av alt unødig forbruk som klimaanlegg, lys, interiør lys bla.
Men det finnes jo oppdateringer som gjerne tar en halv dag... mulig en må supplere mer da.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk varsel i ISTA-P at spenning var for lav ved programmering og koding av FRM og CAS på E90 ved bruk av 90A batterilader. Plutselig sank spenning til rett under 13v i noen sekunder. Heldigvis så går ISTA-P videre hvis spenningen stiger opp igjen etter kort til. Hvis det tar for lang tid så avbryter ISTA-P hele greia midt i jobben. Ikke verdt å risikere for min del i allefall.

Selv fikk jeg tak i Bosch BAT690 på Finn til "gi bort pris". Ved bruk av denne så har jeg aldri hatt problemer med at spenningen hopper opp og ned. Ny koster den vel ca 19 tusen på GS.

IMG_20201111_221040.jpg

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en 50A «eBay-strømforsyning», men det går jo litt tid før den ankommer (aner heller ikke hva den faktisk gir, kan godt være det er mindre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt denne. Sannsynligvis billigste 60A PSU man får i Norge. Jeg har testet med å sette opp load på rundt 45A (vifte, setevarme, hovedlys) og det har gått greit, men den kan nok dippe under 13V rett i det lastet skrus på. E61en mener jeg trakk under 10A når tenninga er på og lys og kupevifte er av, så var ikke all verden, men kan nok skyte opp hvis noe plutselig skrus på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere, trenger tips til lader jeg kan få kjøpt på dagen. Skal gjøre dette i påsken, og selvfølgelig er man litt sent ute. Bor i kristiansund, så har ikke allverdens av butikker. Noen tips til lader med Power supply man får kjøpt på en mere vanlig butikk?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2021 den 19.29, E.C. skrev:

Har kjøpt denne. Sannsynligvis billigste 60A PSU man får i Norge. Jeg har testet med å sette opp load på rundt 45A (vifte, setevarme, hovedlys) og det har gått greit, men den kan nok dippe under 13V rett i det lastet skrus på. E61en mener jeg trakk under 10A når tenninga er på og lys og kupevifte er av, så var ikke all verden, men kan nok skyte opp hvis noe plutselig skrus på.

Kjøpte denne selv, fant en lite brukt på finn til 1500kr. Så den kommer i posten til uka, så får vi se om den holder til f31 og istep oppdatering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God pris det. Virker som at de som lader store batteripakker og som har gitt tilbakemeldinger er fornøyd, da dytter laderen nærmere 60A over lengre periode, så bør ikke være noe problem med en bil som for det meste av tiden drar 10-15A. Innfesting av kablene er litt dårlig, så pass på det før du starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, E.C. skrev:

God pris det. Virker som at de som lader store batteripakker og som har gitt tilbakemeldinger er fornøyd, da dytter laderen nærmere 60A over lengre periode, så bør ikke være noe problem med en bil som for det meste av tiden drar 10-15A. Innfesting av kablene er litt dårlig, så pass på det før du starter.

Ja, har lest litt om den👍 Takk for tips om kablene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...