tambur4 Skrevet April 25, 2021 Share Skrevet April 25, 2021 Noen ganger er det kjekt å vaske bilen på kvelden før jeg skal bruke bilen dagen etter. Men siden jeg bare har carport, blir bilen fort støvete. Da hadde det vært kjekt å legge et biltrekk over bilen. Er det noen her som har erfaring med dette? Hva burde jeg kjøpe? Kunne tenke meg et tynt trekk (ikke foret/flere lag) som er lett og enkelt å ta på/av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 25, 2021 Share Skrevet April 25, 2021 Tror at de fleste kun oppnår flere små riper på bilen ved bruk av trekk. Kjøp i så fall noe som puster og som er lett, kanskje noe lagringstrekk. tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet April 26, 2021 Share Skrevet April 26, 2021 Ser ingen vits i å bruke trekk/presenning på bilen hvis den skal brukes i løpet av kort tid etter vask. Du risikerer i verste fall riper, og det er bryderi å ta dette av og på hver gang du skal ut av døra. Trekk fra Biltema går helt fint på en bil som står på vinterlagring, men jeg har også forsøkt det på et par biler som står parkert utendørs og utsatt for vær og vind. Det var et forsøk for å se om man kunne unngå støv, skitt, fukt og is-skraping.... Men funker dårlig hvis du ikke får knipset festene sammen under/mellom kanalene. Og det er lettere sagt enn gjort, og ikke noe man gidder å gjøre i mørket (på knærne med lommelykt) etter hver gang man har brukt bilen hvis den uansett skal ut om et par dager. Det er såpass stor sjanse for at trekket vil blåse av, så jeg ville gitt en god faen og heller levd med en støvete bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet April 26, 2021 Share Skrevet April 26, 2021 I tillegg er det vel slik at biltrekk gjør at fukt sperres inne, som skaper gode vilkår for rust. Å dekke over bilen rett etter vask, er et spesielt ugunstig tidspunkt, i så måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet April 27, 2021 Share Skrevet April 27, 2021 Hva med å kjøpe en BigBoi eller annen form for blåsepistol for å blåse av evt støv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå