tommytea Skrevet Mai 13, 2021 Share Skrevet Mai 13, 2021 Hei. 118D 2008 mod N47 motor. radiator vifta vil ikke starte. Den får 12v inn og 3,5v inn på styrestrøm kabelen. Det er kontakt mellom polene, men usikker på om det er rett? noen som har kjennskap til disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 13, 2021 Share Skrevet Mai 13, 2021 Hvordan vet du den får 12v inn, når ikke styrestrøm er riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 13, 2021 Share Skrevet Mai 13, 2021 Styrestrøm er pwm, så 3.5v trenger ikke å være feil, avhenger av duty cycle som blir kommandert. 540is reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommytea Skrevet Mai 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2021 1 time siden, Otis skrev: Hvordan vet du den får 12v inn, når ikke styrestrøm er riktig? For det er det jeg målte i pluggen fra bilen inn på vifta. Sjekket også kablene for brudd helt fram til motoren siden begge har kontakt med hverandre, men de er hele. Nærliggende å tro det er motoren/styringenheten? kjipt å ikke ha ac nå som sommern kommer, siden kjølevifta ikke går på slår den ikke inn ac kompressoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 14, 2021 Share Skrevet Mai 14, 2021 Det er mer nærliggende å tro at det er vifta, men sjekk at en 50w pære kan lyse opp hvis du kobler den på de 12v fra bilsiden. Hvis det er ok så har du potensielt måling av signal med noe annet enn vanlig multimeter før du kan konkludere 100% med vifta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommytea Skrevet Mai 14, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2021 3 minutter siden, E.C. skrev: Det er mer nærliggende å tro at det er vifta, men sjekk at en 50w pære kan lyse opp hvis du kobler den på de 12v fra bilsiden. Hvis det er ok så har du potensielt måling av signal med noe annet enn vanlig multimeter før du kan konkludere 100% med vifta. God idé, tester det først. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommytea Skrevet Mai 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2021 Bytta vifta, ingen forandring… er det sånn at N47 motoren ikke blir varm nok? Ac kompressoren går ikke, men målte trykket på lavtrykksiden til 0. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Mai 17, 2021 Share Skrevet Mai 17, 2021 50 minutter siden, tommytea skrev: målte trykket på lavtrykksiden til 0 Da kobles jo kompressoren ut.. Trykket når motor ikke går skal være på 5 ish bar på både lav og høytrykksside. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommytea Skrevet Mai 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2021 8 minutter siden, 540is skrev: Da kobles jo kompressoren ut.. Trykket når motor ikke går skal være på 5 ish bar på både lav og høytrykksside. Ja det gir mening, men det jeg ikke forstår er hvorfor radiatorvifta ikke går.. burde vel gå selv om ac kompressoren ikke går? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Mai 17, 2021 Share Skrevet Mai 17, 2021 Hvor varm blir motoren lest ut ifra datalister med diagnose utstyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet Mai 17, 2021 Share Skrevet Mai 17, 2021 Er bilen chippet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommytea Skrevet Mai 18, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2021 5 timer siden, MariusE34tds skrev: Er bilen chippet? Nei, original tilstand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå