Gå til innhold

Erfaringer med "helicoil" fra Biltema?


E.C.
 Share

Anbefalte innlegg

Har noen prøvd Thread Repair Kit fra Biltema eller har tips til andre som leverer noe tilsvarende i Norge? Jeg kan vel strengt tatt drille og gjenge opp en dimensjon, men er greit å bruke original bolt også. Snakk om en M8x1.25 som sitter i den V-formede avstiveren mot torpedoveggen på E61. Bolten begynte bare å spinne på slutten, så kom aldri til strammingen. Kan forsåvidt bestille original helicoil fra utlandet også, avstiveren har sittet på bilen med den bolten i over et halvt år nå uten å lage klunk, så er ikke bråhast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett i TIS at BMW bruker helicoil, men det var på steder som ikke må inn og ut flere ganger. Så litt tomt ut for de på Wurth, men jeg kan vel alltids sende de en mail og høre. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Otis tenker du på den som skruene festes i? Er det den samme som det var prat om i noe tråd om viskermekanisme nylig? Om det stemmer så kan det være interessant å teste ut Biltema sine, bare for å se hvor bra de fungerer, mtp. at det kan fikses "skikkelig" uten større ingrep om det går skeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt disse fra biltema til nøyaktig samme hull som du tenker på. De 2 i braketten ved torpedoveggen.


Gjengestaven som følger med kittet fra biltema for å gjenge opp hullet er for kort slik at det tok i noe plastikgreier slik at jeg ikke fikk gjenget hullet dypt nok. Jeg ble til slutt nødt til å klippe/kutte bort 1-2 ringer av gjengene for at de ikke skulle stikke utenfor hullet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill. Jeg kjøper nok både braketten og litt diverse gjengeutstyr, inklusive "thread chaser" for både bolt og hull, samt utstyr for tapping og mulig noen inserts. Det virker som et greit sted å teste ut slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...