Gå til innhold

Knikslelyd fra ratt 21 modell G21? Blir værre jo lenger man kjører.. PROBLEM LØST!


Chris A
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått en veldig irriterende knikselyd fra rattet ved svinging. Lyden eskalerer jo lenger man kjører. Noen som har vert bort i det samme?

Hør video vedlagt. Har bestilt time hos BMW for å sjekke dette. Dem snakker om en gummi ring som står mot rattstammen som trenger smøring..

Bilen er en G21 330e xdrive med 8500km på telleren.

 

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min G21 330e xDrive 2021 oppsto også en slik lignende lyd etter ca 4000 km. Lyden i min er ikke så kraftig (ennå…), og lyden inntreffer kun ved store og raske rattutslag, typisk ved lukeparkering.
Jeg vil ikke høre lyden ved så lite rattutslag som det er i videoen, men blir ikke overrasket om det utarter seg slik for min også på sikt …

Oppdater gjerne tråden med info om hva som evt. ble løsningen hvis/når du får utbedret dette på garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BMV skrev:

For min G21 330e xDrive 2021 oppsto også en slik lignende lyd etter ca 4000 km. Lyden i min er ikke så kraftig (ennå…), og lyden inntreffer kun ved store og raske rattutslag, typisk ved lukeparkering.
Jeg vil ikke høre lyden ved så lite rattutslag som det er i videoen, men blir ikke overrasket om det utarter seg slik for min også på sikt …

Oppdater gjerne tråden med info om hva som evt. ble løsningen hvis/når du får utbedret dette på garanti.

Klart dette er en garanti sak. Skal ikke være slik på en helt ny bil😅 jeg skal oppdatere. 
Rart eller ei. Lyden blir høyere og høyere jo lenger man kjører. Å rattutslaget som dere ser er veldig lite. etter at bilen har Stått i ro en stund, så er den nesten helt stille, jo mer jeg kjører så høyere blir lyden…

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten nøyaktig som Teslaen min hadde. De prøvde å smøre opp diverse, men etter 3. forsøk så fant de endelig kabelen som lå inntil og gnisset. Når det først ble fikset ordentlig så har det vært stille i over ett år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Chris A skrev:

@Snagg30 Helt fra selje til førde😅 ca. 2,5-3 timer

Kjedelig greier, hjelper ikke på at du må så langt for å komme deg til forhandler. Krysse fingrene for at det ordner seg kjapt, kan jo ikke kjøre rundt med en slik lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • Chris A changed the title to Knikslelyd fra ratt 21 modell G21? Blir værre jo lenger man kjører.. FORTSATT IKKE LØST!
På 13.8.2021 den 15.52, BMV skrev:

For min G21 330e xDrive 2021 oppsto også en slik lignende lyd etter ca 4000 km. Lyden i min er ikke så kraftig (ennå…), og lyden inntreffer kun ved store og raske rattutslag, typisk ved lukeparkering.
Jeg vil ikke høre lyden ved så lite rattutslag som det er i videoen, men blir ikke overrasket om det utarter seg slik for min også på sikt …

Oppdater gjerne tråden med info om hva som evt. ble løsningen hvis/når du får utbedret dette på garanti.

Noe nytt med lyden i din bil @BMV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Chris A skrev:

Noe nytt med lyden i din bil @BMV?

Lyden har ikke blitt verre hos meg (ennå), og jeg anser den for å være for svak/lav til å kunne nå frem med reklamasjon.
(Jeg hører lyden kun når det er raske/store rattutslag og ellers stille i omgivelsene)

Oppdater gjerne tråden med info om hva som ble løsningen for din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Chris A changed the title to Knikslelyd fra ratt 21 modell G21? Blir værre jo lenger man kjører.. PROBLEM LØST!
45 minutter siden, E.C. skrev:

Byttet tannstang to ganger da?

Nei, her har nok jeg misforstått. For dem skifta tannstang. Den som ligger på tvers av bilen. Skifta dem det staget fra ratt ned til tannstang inkl. Lager i torpedo vegg. Før dette skifta dem noe rett bak rattet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...