Gå til innhold

Lysproblemer (xenon) E 46

amentia
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem med det ene frontlyset på min 2001 325xi. Når den startes opp når den har stått lenge, f.eks. om morgenen eller etter jobb, virker begge lysene, men etter noen minutter slokner det høyre, og det kommer ikke på igjen. Høres dette ut som noe med pæra eller er det snarere den boksen som styrer xenon som er problemet? Hva kan jeg gjøre for å finne det ut og hva må evt. til for å utbedre feilen? Skal snart på EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, amentia skrev:

Hei!

Har et lite problem med det ene frontlyset på min 2001 325xi. Når den startes opp når den har stått lenge, f.eks. om morgenen eller etter jobb, virker begge lysene, men etter noen minutter slokner det høyre, og det kommer ikke på igjen. Høres dette ut som noe med pæra eller er det snarere den boksen som styrer xenon som er problemet? Hva kan jeg gjøre for å finne det ut og hva må evt. til for å utbedre feilen? Skal snart på EU.

Jeg hadde samme problem med min E46 M3. Det viste seg å være styre enheten, det du kan gjør er å flytte styreenheten fra den siden som er dårlig og over til den andre så ser du om det er problemet før du kjøper inn nytt. Min regning ble på over 12.000kr pga Bavaria byttet alt annet først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...i tillegg så er det lett å se om det er pære eller ikke. Holder den på å ryke så endrer den farge, ofte veldig lilla/ blåaktig.  
Er det lik farge og den plutselig slukker og tenner så er det nok ballast som nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut via et annet forum at det er bryterenheten (lcm) som er problemet. Jeg beskrev ikke problemet helt riktig i åpningsinnlegget. Det viser seg altså at det er nok å slå av og på igjen lysene under kjøring, så forsvinner lampa på dashbordet og lykta virker igjen. Noen ganger holder det lenge før det skjer igjen og andre ganger ikke så lenge. I følge svaret jeg fikk er det ikke mulig å reparere modulen, den må byttes. Har en i en 320d jeg kan låne til eu-kontroll. Det jeg ikke vet er om den vil funke. Den har nemlig to flere funksjoner siden den er facelift og denne er preface. Den har både en innstilling til på lysene (vri til venstre for automatiske lys avhengig av utelys), samt høydejustering på lyktene. Vet som sagt ikke om den vil funke, men det tar jo ikke mange minutter å sjekke det.

Endret av amentia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...