Gå til innhold

Servo olje, har noen juksa?

PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp tatt over en velholdt E90, og driver å rydder opp i småtteri før vinteren. Sjekket opp servoolja siden jeg synes bilen er vel tung på rattet. Veit jo at olja skal være grønn eller rød, men kan noen ha juksa litt her? Og har noen guide for å bytte olja?

DSC_0529.JPG

DSC_0530.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel skal ikke-nordiske modeller ha ATF typ Dexron III eller tilsvarende(sjekk dette). Nordiske modeller har som regel en grønn lapp klistret oppå lokket hvor det står CHF. Denne er grønn. Er vel CHF 11s som skal fylles på.

I bunnen av beholderen sitter det et filter som er mulig å fiske opp og gi en rens. Vask det i noe som fordamper. Bensin feks. Ikke diesel eller noe annet lurium. Bremserens funker sikkert også.

Hadde mye servohvining under normal kjøring på en E39. Tok av returslangen og lot pumpa pumpe alt ut ved å vri på rattet. Stoppet motor rett etterpå. Toppet beholderen og tømte en gang til for å få ut alt. Rensa filter og fylte systemet igjen. Lydløs servo og fin på styringen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er importert fra Tyskland og er en 04/2007 produsert i 03/2007 og det var noen endringer der. I tillegg har BMW juksa litt og brukt samme lokk på begge typer. Sto ATF only på E39’n jeg hadde tidligere, men da med grønne klistremerker over. Klistremerker forsvinner, muligheten er der i alle fall etter 14 år😊.
Skal stikke innom Bavaria så får vi se hva de selger meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...