Gå til innhold

523i til 530i F10. Insugg installasjon + ecu tunning


Greg BMW
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Brukte de siste månedene på å undersøke muligheten for å oppgradere min F10 523i til 530i. Begge har samme motor med utelukkelse av intake manifold. Jeg har nå samlet alle nødvendige deler for konvertering av min F10 BMW med N53B30 motor fra 523i (204 hk) til 530i (272 hk++) :))

Denne konverteringen var mest populær på e90 325i BMW til 330i, og vi har noen vellykkede eksempler på forumet.

Det er ferdiglagde sett for konversjonen tilgjengelig for e90. Situasjonen er mer komplisert med F serie som har annen control unit Siemens MSD81. 

Snakket med ESS tuning som konverterte en av 3 serier fra forumet vårt om mulig konvertering. De ville gjøre jobben, men jeg bor i Trondheim, og de ligger i Aremark, 600 km unna...

Er det noen som har erfaring med konverteringen, og kanskje kan anbefale noen i trondheim/trøndelag som er pålitelige å gjøre konverteringen?

Jeg tenker nå å sende et spørsmål til tunere i området. Har dere noen forslag til hvem man kan kontakte? TUNE force Trondheim, Es Tuning, Power chip...?

Kom med kommentarer og forslag. Alt kan hjelpe!

Mvh

Greg

IMG_0357.JPG

IMG_0358.JPG

IMG_0360.JPG

IMG_0361.JPG

IMG_0362.JPG

IMG_0363.JPG

IMG_0364.JPG

IMG_0364.JPG

IMG_0365.JPG

IMG_0366.JPG

IMG_0367.JPG

IMG_0368.JPG

IMG_0369.JPG

IMG_0370.JPG

IMG_2712.JPG

IMG_2695.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt!

Jeg ser for meg at noen med rett programvare bare kan flashe ny/rett programvare tilhørende 530i?

Vet ikke om ES tuning har rett maskinvare, men han virker stødig, men travel. Men det blir man kanskje ved å være stødig. ES tuning var jo umåtelig populær for VAG produkter, sikkert enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, ahj skrev:

Hør med Mosselman Turbo i Nederland. De har utført mange på e9x. De jeg hadde på E91n min med n53. 

Var i kontakt med mosselmann. Vi hadde en konstruktiv diskusjon. De selger deler og programvare for e9x. Hardware fungerer fint med f10, men på grunn av forskjellig ecu program må være forskjellig dessuten mosselman lastes ned med OBD som jeg ikke kan gjøre for f10. så hadde ikke flaks der:(

Det er en rekke alternativer for e9x, langt mer populær bil med mange eksempler laget ... F10 med N53B30 var en kort produksjonsrunde med få biler, så ikke så mange vellykkede konverteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Otis skrev:

Spennende prosjekt!

Jeg ser for meg at noen med rett programvare bare kan flashe ny/rett programvare tilhørende 530i?

Vet ikke om ES tuning har rett maskinvare, men han virker stødig, men travel. Men det blir man kanskje ved å være stødig. ES tuning var jo umåtelig populær for VAG produkter, sikkert enda.

Nedlasting av 530i -programvare er veien å gå. Det er bare et problem med anti -tuning -beskyttelse og låsing av programmer etter 10 arbeidstimer på motoren jeg hørte. Jeg vet ikke hvor mye fornuftig det er at hva internett sier;)

 

ES er en spesialist med VAG som er Wright, men verdt å prøve uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...