Gå til innhold

BMW 225xe Active Touring


Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

I går gjorde jeg noe jeg ikke hadde drømt om å gjøre og det var å plutselig bare kjøpe ny bil.

Vi skulle se på X1 og primært 20d, men vi kom ikke over en som vi likte.

Samtidig var det en stor kampanje på 225xe Active Touring. Disse bilene har ikke vært i min interesse da de ikke er helt det samme som BMW.

Men før jeg fikk sukk over meg, så kjøpte vi en 2017mod. Det eneste som gjorde dette mulig var at bilen var smekket med utstyr. Alt elektrisk, Panorama, HUD, seter med minne, stor navi, Comfort access, M-tech osv. Og så prisen som gjør at vi kan kan bilen mens vi selger den gamle.

Dette er ikke ikke en ekte BMW det det primært er en FWD. Men strøm før vi AWD, men dette er ikke ekte xDrive.

Så da kommer spørsmålet: Hvor mange her har en slik eller hat hatt en slik? Noen erfaringer å komme med? Svakheter og ting å være obs på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 har jo hatt en slik, og er forumets ubestridte 2AT/2GT mann :D .

Gratulerer med kjekk bil! Har hatt en slik selv på lån en helg, og den leverte absolutt varene den, sett bort fra litt liten bensintank på langtur.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, papertiger skrev:

@Marius2002 har jo hatt en slik, og er forumets ubestridte 2AT/2GT mann :D .

Gratulerer med kjekk bil! Har hatt en slik selv på lån en helg, og den leverte absolutt varene den, sett bort fra litt liten bensintank på langtur.

Blir vel litt tynt erfaring med lån ei helg ;-)
Men vi kjører 90% kun små og bykjøring og tenker at en slik hybrid vil funke. Er bare midlertidig da vi også skal kjøpe hus, for for et par år må det jo fungere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oppdager noe nytt med bilen hele tiden. Nå oppdaget jeg at det er Park Assist på bilen som lukeparkerer bilen automatisk. Jeg prøvde dette og turte ikke å gjennomføre parkeringen da jeg var redd for at fronten kom for nær bilen framfor. Skulle ønske det var kamera framme også da jeg er litt pinglete :-) 

Ble overrasket over hvor rask det kom varme i bilen, så det må jo være noe elektrisk oppvaring og dette fungerer sammen med Avreisetidsuret. En helt fantastisk funksjon og spesielt nå som det begynner å bli kjølig om morgen.

Så langt så er vi fornøyd :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :) Forvent halvvering og mulig litt til av rekkevidde vinter. Men igjen, glem dette og eco, bruk elektrisk forvarming, kjør i comfort og kos deg :D Om du savner en sladd på glatta, så kan du fint få dette til med bakhjulsdrift og hjelpemiddel av. Holder du derimot inne antispinnknappen 5 sekunder så slår du av alt, som du er vant med, men bensinmotor starter(kan få ganske grei firehjulsskrense her også). Så ett trykk er nok om du skal beholde el-drift og silent sladd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2021 den 12.33, Mons1 skrev:

Det eneste som gjorde dette mulig var at bilen var smekket med utstyr. Alt elektrisk, Panorama, HUD, seter med minne, stor navi, Comfort access

Jeg brukte noen måneder på å finne bil med det utstyret. Ikke så mange av dem.

Adaptiv cruisekontroll var et must, da jeg har hatt det på min foregående bil.

For øyeblikket, så får jeg stadig advarsel, når jeg parkerer:

"Husk å sikre kjøretøy mot at det ruller ".

Dessverre, så tyder det på, at det er flere som har dette problemet.

Google på:

Secure vehicle with parking brake when stationary.

Nå hadde jeg flaks, da garantien gjelder enda, så verkstedet må skifte ut giret!!!

Jeg har også hatt problemer med at navigasjonssystemet hang seg opp, noe verkstedet utbedret på garantien.

Vedr. elektrisk kjøring, så er jeg nok noe skuffet og har heller ikke kastet bort penger på å installere lader.

På vinteren, så bruker bilen til dels mye bensin.

Ellers så fryder jeg meg over bilen og dens egenskaper.

Klimaanlegget både sommer og vinter er helt topp.

Sportssetene er svært gode og ikke minst at det er elektrisk innstilling.

Det er ikke mange biler i den prisklassen, som er så godt utstyrt.

Gratulerer med ny bil og lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2021 den 11.38, Marius2002 skrev:

Herlig :) Forvent halvvering og mulig litt til av rekkevidde vinter. Men igjen, glem dette og eco, bruk elektrisk forvarming, kjør i comfort og kos deg :D Om du savner en sladd på glatta, så kan du fint få dette til med bakhjulsdrift og hjelpemiddel av. Holder du derimot inne antispinnknappen 5 sekunder så slår du av alt, som du er vant med, men bensinmotor starter(kan få ganske grei firehjulsskrense her også). Så ett trykk er nok om du skal beholde el-drift og silent sladd :) 

Jeg er ikke interessert i sladd på glatta. Blir for det meste fruen som kjører til jobb med denne. Så hvilken innstilling er det smarteste på vinteren der 4x4 kanskje er behovet? Bilen kjører jo for det meste kun på strøm når batteriet er oppladet og da er det jo kun bakhjulstrekk.

Og hvis man skal på langkjøring, så vil man jo gå tom for strøm etter 25-20km. Er det best å bare kjøre på Comfort og la bilen styre dette selv, eller er det andre innstillinger som er smartere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mons1 Eco gir deg lengst rekkevidde/mest økonomisk kjøring. Problemet er at aks blir betraktelig svakere. Jeg liker comfort best. Det er utrolig hvor godt bakhjulsdriften kommer seg frem på vinteren, det har nok noe med batterivekta som er over bakhjula. Du har alle hjelpemidla koblet inn, så da skal det litt til før du får sladd. Den er veldig stabil og god slikt sett. Ellers er det bare å kjøre på auto :) 

Et tips. Står du i et kryss, hvor det er oppoverbakke der du står og glatt. Så kan du flippe girspaken over i sport, da tennes bensinmotoren på sekundet og du har 4x4. Istedet for å stå å spinne eller klure med innstillinger. Dette er kjapt og enkelt, og til slutt blir det automatikk i det. Så flipper du den tilbake når du har kommet deg avgårde :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...