Gå til innhold

X6 m 2011


Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke noe kjennskap til motoren i Cayenne Turbo, men S63 motoren i X6 M har vel klart seg sånn passe bra så vidt jeg har forstått. Er vel noen tilfeller av rådelager på denne også som på V10ern, men ikke i like stor grad. Alle slike performance motorer vil jo ha noen issues i en eller annen form, det lureste er nok å være nøye på servicehistorikk og at bilen ellers er ryddig.

For å si det på en annen måte, en S85 V10 hadde jeg aldri turt å eie..men en S63 kunne jeg fint levd godt med 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fasit men her er litt informasjon, godt vedlikeholdt og god forsikring så er mye gjort. Husk at så lenge bilen har gått under 150.000km og har komplett service hefte så får du motor å drivverk forsikring med IF :)  Ellers en helt konge bil å nyte i disse tider.

 

https://bmwtuning.co/the-4-most-common-bmw-s63-m5-m6-engine-problems/

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man skal ta høyde for ett ganske romslig vedlikeholdsbudsjett med en sånn bil som dette. Hvis man er avhengig av å få "en med peiling" til å skru fremfor kompetent personell så ville jeg ikke kjøpt en X6 M. Dette er komplekse motorer og gjøres noe feil så kan det potensielt bli vanvittig mye dyrere. 

X6 M har kommet i ett prisleie der hvor mange nå kan ha råd til en, det er helt klart fristende. Men vedlikehold og reparasjoner på disse bilene er fortsatt like dyre..så man MÅ sette av en god del penger til riktig vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jarle Bechmann Pedersen skrev:

Klar over risikoen fredrik90, men stor forskjell om en mekanikker kan ta det hjemme eller om en MÅ på verksted…

If og codan forsikrer motor å gir inntil 200k km uansett alder og vil skåne deg for det største å mest uforutsigbare utgiftene en slik bil kan gi deg, så jeg hadde ikke bekymret meg å kjøpe noe slik mtp havarikostnader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Disse motorene "sliter" med rådelager men som nevnt ikke så kjent problem, men coiler / dyser er kjent feil på disse motorene. Sirkulasjonspumpe til Turbo er også noe som kan gå. Sensorer generelt har også noen slitt litt med men "feil" er det jo på alle motorer men alt etter bruk / vedlikehold.

solgte en X5M til en kompis i fjor å han har slitt med nevnte feil som coil / dyser å får motorlampe til tider😬 men disse delene er ikke så gale og bytte. 
 

men så har man jo bensinforbuket på disse også.. dem skal ha sitt så ha det i bakhode men det skjønner vel folk flest når det gjelder slike biler. Har selv en 2015 X5M å den får jeg ikke under 1.5 på blanda kjøring. 
 

Men ang X6M så er dem mye vanskeligere å selge en X5.. Lå en Rød på finn å den har ligge ute i 2år fra forhandler. Gått ned over 200k . . Usikker om den ble solgt men nå er dem vel greit prisa men tror dette er biler man kan bli sittende med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...