Jarle Bechmann Pedersen Skrevet Oktober 19, 2021 Share Skrevet Oktober 19, 2021 Vurderer en 2011 x6m. Er det dødsdømt? Værre en cayenne turbo og alt det der? takker for innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 19, 2021 Share Skrevet Oktober 19, 2021 Nå har jeg ikke noe kjennskap til motoren i Cayenne Turbo, men S63 motoren i X6 M har vel klart seg sånn passe bra så vidt jeg har forstått. Er vel noen tilfeller av rådelager på denne også som på V10ern, men ikke i like stor grad. Alle slike performance motorer vil jo ha noen issues i en eller annen form, det lureste er nok å være nøye på servicehistorikk og at bilen ellers er ryddig. For å si det på en annen måte, en S85 V10 hadde jeg aldri turt å eie..men en S63 kunne jeg fint levd godt med 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Bechmann Pedersen Skrevet Oktober 19, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2021 Ahh ok. S63 er f10 m5? Skal være godt vedlikeholdt. Men det er rådelagre som er hovedproblemet? I tillegg til bensinforbruket😬 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 19, 2021 Share Skrevet Oktober 19, 2021 (endret) Ingen fasit men her er litt informasjon, godt vedlikeholdt og god forsikring så er mye gjort. Husk at så lenge bilen har gått under 150.000km og har komplett service hefte så får du motor å drivverk forsikring med IF Ellers en helt konge bil å nyte i disse tider. https://bmwtuning.co/the-4-most-common-bmw-s63-m5-m6-engine-problems/ Endret Oktober 19, 2021 av Snagg30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Bechmann Pedersen Skrevet Oktober 19, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2021 Takker. De problemene som er vanlige, er det så en med peiling kan gjøre eller er det sulland og bavaria jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 20, 2021 Share Skrevet Oktober 20, 2021 Jeg tror at man skal ta høyde for ett ganske romslig vedlikeholdsbudsjett med en sånn bil som dette. Hvis man er avhengig av å få "en med peiling" til å skru fremfor kompetent personell så ville jeg ikke kjøpt en X6 M. Dette er komplekse motorer og gjøres noe feil så kan det potensielt bli vanvittig mye dyrere. X6 M har kommet i ett prisleie der hvor mange nå kan ha råd til en, det er helt klart fristende. Men vedlikehold og reparasjoner på disse bilene er fortsatt like dyre..så man MÅ sette av en god del penger til riktig vedlikehold. Jarle Bechmann Pedersen og papertiger reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 20, 2021 Share Skrevet Oktober 20, 2021 @liffi har nok noen fakta å komme med her liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Bechmann Pedersen Skrevet Oktober 20, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2021 Klar over risikoen fredrik90, men stor forskjell om en mekanikker kan ta det hjemme eller om en MÅ på verksted… Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 20, 2021 Share Skrevet Oktober 20, 2021 9 minutter siden, Jarle Bechmann Pedersen skrev: Klar over risikoen fredrik90, men stor forskjell om en mekanikker kan ta det hjemme eller om en MÅ på verksted… If og codan forsikrer motor å gir inntil 200k km uansett alder og vil skåne deg for det største å mest uforutsigbare utgiftene en slik bil kan gi deg, så jeg hadde ikke bekymret meg å kjøpe noe slik mtp havarikostnader Jarle Bechmann Pedersen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Oktober 20, 2021 Share Skrevet Oktober 20, 2021 Hei. Disse motorene "sliter" med rådelager men som nevnt ikke så kjent problem, men coiler / dyser er kjent feil på disse motorene. Sirkulasjonspumpe til Turbo er også noe som kan gå. Sensorer generelt har også noen slitt litt med men "feil" er det jo på alle motorer men alt etter bruk / vedlikehold. solgte en X5M til en kompis i fjor å han har slitt med nevnte feil som coil / dyser å får motorlampe til tider😬 men disse delene er ikke så gale og bytte. men så har man jo bensinforbuket på disse også.. dem skal ha sitt så ha det i bakhode men det skjønner vel folk flest når det gjelder slike biler. Har selv en 2015 X5M å den får jeg ikke under 1.5 på blanda kjøring. Men ang X6M så er dem mye vanskeligere å selge en X5.. Lå en Rød på finn å den har ligge ute i 2år fra forhandler. Gått ned over 200k . . Usikker om den ble solgt men nå er dem vel greit prisa men tror dette er biler man kan bli sittende med. Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå