mspec Skrevet Mars 23, 2022 Share Skrevet Mars 23, 2022 på min e61 er kompressor under bil bak et deksel hjulbuen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 24, 2022 Share Skrevet Mars 24, 2022 Ja, det er kun E53 som har kompressor inni bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Mars 24, 2022 Share Skrevet Mars 24, 2022 29 minutter siden, Otis skrev: Ja, det er kun E53 som har kompressor inni bilen. og E 39. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F-11 Skrevet Juli 31, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2023 Ettersom den siger likt på begge sider, byttet jeg begge belger i fjor. Da holdt den seg fint i ca. ett år, uten feilmelding. Men nå er det kommet en feilmelding om chassis, så jeg følger posten din. I mitt tilfelle kan det være at det var hull på belgene, men at det nå kan være en annen feil, f.eks. kompressor/ventilfeil. Jeg vurderer å plukke ned kompressoren og sjekke.. Hvor bestilte dere solenoid ventil fra? Ser de har på e bay og Aliexpress. Stor forskjell i pris og leveringstid. Er det noen i Norge som selger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F-11 Skrevet Juli 31, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2023 (endret) Fuktige tørrballer = korrosjon solenoidventil = ustabilitet i luftregulering. Bestilt inn ny solenoidventil og ventilblokk. Skal bli spennende å se hvor feilen ligger. Ser noen anbefalinger nytt relé også, men kompressoren min går ikke så ofte så vet ikke om jeg trenger dette? Evt link til hvor dette kan bestilles? Endret August 13, 2023 av F-11 sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F-11 Skrevet Juli 31, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2023 Tørker kuler... papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F-11 Skrevet August 12, 2023 Forfatter Share Skrevet August 12, 2023 I påvente av ventil og blokk.... Nå er førersiden 3 cm lavere hver morgen etter at den har stått natta over. Når jeg starter bilen, hever den seg fint og ingen feilmelding. Vil det da være mest nærliggende å tro at det er ventilblokk og ikke solenoidventil all den tid det kun er førersiden som siger (og at man tar utgangspunkt i at det ikke er belger da disse ble byttet i fjor) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F-11 Skrevet August 13, 2023 Forfatter Share Skrevet August 13, 2023 På 1.11.2021 den 10.35, F-11 skrev: Min står jo stort sett i garasjen så fukt er kanskje ikke like problematisk som hos dem som parkerer utendørs, dog jeg parkerer utendørs når jeg er på jobb. Tenker ved å følge denne videoen så kan man jo både sjekke at ventilene går som de skal, samtidig som man kan sjekke for fukt... I ettertid ser jeg at dette ikke er relevant, all den tid det blir fuktig når man kjører, gitt denne idiotiske plasseringen av en kompressor. Og spesielt også når man har kjørt i litt "høyvann" i vegbanen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F-11 Skrevet August 25, 2023 Forfatter Share Skrevet August 25, 2023 (endret) Da er solenoidventil ankommet så skal bli spennende å se om det er denne som er problemet 🤞 Endret August 25, 2023 av F-11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F-11 Skrevet September 2, 2023 Forfatter Share Skrevet September 2, 2023 Solenoidventil var definitivt rustet, så den er byttet. Etter en uke seg førersiden igjen. Har åpnet og rengjort ventilblokka og håper på det gjorde susen. Den nye blokka var ikke identisk så byttet ikke denne. På original er den en kuleventil på hver side, en til rød og en til blå luftslange. På den jeg fikk er det kun en kuleventil til blå side... Bildene med fingre er original ventilblokk.. Noen formeninger? Og hvordan i helsike få ut den sorte luftslangen på siste bilde der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå