Killbox Skrevet November 7, 2021 Share Skrevet November 7, 2021 (endret) Hei, skal skifte dekk på min BMW 330E 2020 modell. Men det jeg lurer på. Løftepunktet har en slik plastikkkloss utenpå, og det jeg lurer på, må jeg ha noe festesett oppå selve jekken for at det skal være trygt? Må kjøpe ny jekk, og eventuelt et festesett. Noen som har erfaring med dette? Se bildet ant nederst i høyre hjørne Eventuelt, må jeg finn en slik sak som passer inni; https://www.thansen.no/verktoy/spesialverktoy/spesialverktoy-til-bil/verktoy-til-hjulskifte/saksejekk-liten-modell/n12356/pn13594 Endret November 7, 2021 av Killbox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet November 7, 2021 Share Skrevet November 7, 2021 Søk på jackpad til BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 7, 2021 Share Skrevet November 7, 2021 Man trenger nok egentlig ikke en pad til å passe inni jekkefestet, om man har en stor nok jekk. Jeg har en BH13000 og den bruker jeg ingen pad på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Killbox Skrevet November 7, 2021 Forfatter Share Skrevet November 7, 2021 Vil det si at den gummiklossen holder bilen trygt. En må egentlig ikke nedi hullet og treffe karosseriet for at det er trygt, om man som du sier har stor nok flate på sirkelen på jekken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 7, 2021 Share Skrevet November 7, 2021 Hvis jekken har en gummiflate som går rundt hele plastbiten på bilen så er det greit. Alternativt bruker du en jackpad i tillegg mellom der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 7, 2021 Share Skrevet November 7, 2021 @Killbox Ja, det vil jeg si. Om man bruker metall del på jekk direkte på jekkepunktet, så kan plasten bli litt skadet på sikt, eller om man er uforsiktig. Men det har jo ingen praktisk betydning. Ellers har @E.C., selvsagt, helt rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 8, 2021 Share Skrevet November 8, 2021 https://gsbildeler.no/forstilling-performance/powerflex_jekkekloss_bmw__4323845 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 8, 2021 Share Skrevet November 8, 2021 Dersom man her en av disse minste/billigste garasjejekkene fra f.eks. Jula eller Biltema, så er "metallkoppen" der både liten og relativt dyp. Da bør man absolutt ha en standard gummikloss, eller helst ha denne spesialklossen som passer i jekkfestet. For større jekker, med brede og grunne "metallkopper", så er det ikke nødvendig. I hvertfall ikke sålenge en vanlig gummikloss er montert. Vær også obs på at noen av de billigste jekkene er helt i grenseland for hva som er mulig å få oppunder en moderat senket bil. Minste Jula-jekken (uten gummi): Stor lavprofiljekk fra Bahco: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå