Gå til innhold

Får ikke på tenning etter flatt batteri e61


Jostege
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Bilen ble stående med lys på å tømte batteriet helt. Batteriet begynner å bli noen år, men det er nå ladet opp til 12,7V og bør være ok.

Jeg kan låse opp bilen med knapp på nøkkel, men jeg får ikke på tenningen på bilen! Jeg stapper i nøkkel og trykker den inn, ccc går på men ikke tenningen. Sliter også med diagnose uten tenning på, men får opp to varsel som vist under.

Har søkt litt her på forumet og sett et par forskjellige forslag til feil/løsning. Gjengangere er IBS, batteri, eller at bilen er gått i "tyveisikrings lås" og må låses opp av BMW selv... ikke bare enkelt å fralte bilen der i Park og med rattlås..

Spørsmålene blir som følger: har noen opplevd noe lignende? Må jeg komme meg til BMW for å "låse opp bilen" eller skal keg bytte batteri/ibs ol først?

 

20211110_081614.jpg

20211110_081634.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er holdbarheten på batteriet da? Holder den 12,7 etter sleep modus og? Og dagen/e etter?

Om så, koble fra IBS noen dager og se om det løser seg. Er den defekt så tapper den batteriet. 

Ellers så trenger du nytt batteri. Husk at det må kodes og/eller registreres etter byttet. 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trykker i nøkkelen viser det slik som på de to bildene i starten av tråden. Når jeg trykker på "start engine" knappen en gang skjer det ingen ting. Trykker jeg den en gang til skrur ccc og lys i speedo seg av, trykker jeg en gang til kommer den på igjen som vist på bildene osv osv. Har nå prøvd med annet batteri også.

Slet med å lese feilkoder, men det er vel muligens fordi jeg ikke får på tenningen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FEIL FUNNET

Jeg kjøpte nytt batteri da det gamle uansett begynte å bli redusert og gammelt. Bilen oppførte seg helt likt etter montering av nytt batteri. Etter dette koblet jeg av IBS fra jord-kabelen på batteriet, og bilen oppførte seg plutselig helt som den skulle! 

Takk for gode innspill både i denne tråden, og i andre tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt fuktproblemer bak høyre grunnet tett drenering fra panoramatak, men det ble fikset for en stund siden. Når jeg tenker meg om så kan det være det kom litt vann ned på ibs ifm at jeg satte på batterilader og sjekket noen sikringer utendørs i regnvær. Alt sammen blir så logisk når du først finner feilen 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reef89 skrev:

Bra deg ordnet seg, var jo som jeg skrev i første innlegg. 
Når en får «bil på bukk» når tenning er av og «battery discharge» så er det 9,94/10 tilfeller batteri eller ibs. 

Det var det du gjorde! Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
På 10.11.2021 den 9.44, Reef89 skrev:

Hvordan er holdbarheten på batteriet da? Holder den 12,7 etter sleep modus og? Og dagen/e etter?

Om så, koble fra IBS noen dager og se om det løser seg. Er den defekt så tapper den batteriet. 

Ellers så trenger du nytt batteri. Husk at det må kodes og/eller registreres etter byttet. 

Hva menes med det her? "Ellers så trenger du nytt batteri. Husk at det må kodes og/eller registreres etter byttet. "
Skal man foreta seg noe etter å ha byttet batteri på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...