Gå til innhold

Koding av bilnøkkel (E60)


Swear
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har behov for 2 stk. bilnøkkel for å utbytte gamle da denne ikke fungerer lenger og jeg vet ikke hvor reservnøkkelen er (ja, har sjekket batteriet).

Fikk tilbud fra Bilia om en stk. reserv nøkkel for 5000,- . Det går ikke, hvis jeg skal ta 2 nøkkel blir det 1/3 del av bilens verdi. De vil heller ikke kode "aftermarket" nøkkel. 

 

Har kjøpt meg "aftermarket" nøkkel da jeg trodde jeg får kodet denne med AK90+ men fant ut av her om dagen at jeg har CAS2 og ikke EWS2 modul i bilen...

Programmerings dingsen for CAS2 koster mye MYE mer enn AK90+

 

Er det noen som kjenner person som har VVDI2 programmer?

Evt. noen som kunne ha hjulpet meg å programmere nøkkelen?

 

 

BMW 520 E60 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen kommer til uka, men da tenker jeg får problemer med start av bilen. Opplåsing av bil er jo synken som må gjennom har jeg skjønt (den hvor man holder opplåsing og trykker lås knappen tre ganger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synken er:
1. Dører må være lukket.
2. Vri rask til radiohakket (første trinn) og tilbake.
3. Ta ut nøkkelen av tenningslåsen, trykk og hold åpneknappen inne + trykk på låseknappen 3 ganger samtidig, da skal den nøkkelen være synket.
4. Gjenta punkt 3 for de andre nøkklene til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 17.11.2021 den 11.34, E.C. skrev:

Hva er det som ikke funker da? Opplåsing eller start av bil? 

Start av bil fungerer ikke. Har hørt med BimmerUpgradeNorway, de jobber ikke med nøklene.

Må sikkert kode CAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Har aldri gjort det, men jeg vil anta at dette fungerer, eller at man i tillegg trenger en nøkkelleser. 

Har AK90+ , men er veldig nybegynner på alt det her, og vet nesten ikke hvordan jeg får det til å fungere sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger en nøkkel leser, mener du kan bare bruke antennen som allerede er i bilen. Men følger du instruksene som ISTA gir skal det nok gå fint. Post gjerne en tilbakemelding viss du får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått det til? Kan tipse deg om at det kan gå an å flytte en mikrochip som inneholder koden til bilen din, fra den gamle nøkkelen til den nye (eventuelt reparere den gamle med deler fra den nye). En del mobil-reparatører tar på seg slike oppgaver. Se f.eks. her (hør med din lokale reparatør): https://phonereparatoren.no/elektronikk/

Noe nokså unikt og spesielt vi kan tilby nå, er reparasjon av elektroniske bilnøkler, fjernkontroll til bom- og parkeringsanlegg mm. Dette er et betydelig rimeligere alternativ til kjøp og koding av ny nøkkel hos forhandleren, da dette i dag som regel koster 6.000 – 9.000 kr, eller mer.

 

Endret av Lysken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...