Gå til innhold

Eksoslekkasje


Gran3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen..

Mistenker sterkt eksoslekkasje på min BMW E61 525D LCI.

Blir stygg lukt inni bilen, spesielt ved kaldstart, og når jeg står i ro. Er aller mest ved kaldstart (da jeg kjenner lukten mest).

Vet at eksosmanifold og flexrør er to vanlige syndere. Men spørsmålet er, hvordan går jeg fram for å finne synderen? Har prøvd å se i motorrom, og greier ikke å se noe røyk som helst.

Kan prøve å tette eksos, men da vil jeg jo kun finne ut om det er lekkasje. Er det veldig åpenbart hvis det for eksempel er flexrøret som lekker? Tenker å begynne der, i og med at det er lettest å komme til.

Og et annet spørsmål. Er manifolden laget av aluminium på alle M57 E6X? Eller er det noen forskjeller på pre lci og lci for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Otis skrev:

Verken manifold eller flexirør er å forvente at er defekt på LCI e6x.

Flexirør lever dog et hardere liv, når motorfester er slitne.

Manifold er i stål vil jeg mene på både pre og lci. 

Sikker på det angående manifolden? Har hørt at de kommer i alu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Japsern skrev:

Sikker på det angående manifolden? Har hørt at de kommer i alu..

e39 kom med solid støpejern mens alt av nyere m57 har stanset å sveist manifold i rustbestandig stål, sistnevnte er kjent for å sprekke men også ganske sveisbar av fagfolk ved små sprekker.

e39 manifold er trangere en nyere manifold så bør ikke monteres på nyere motor vist det skal trimmes.

 

alu eksosdeler har jeg aldri hørt om på noe slags motor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på bukk idag, og dette er tilstanden på flexrøret.. 

Vil dere si at dette vil/kan føre til eksoslekkasje? Det eneste jeg kan se er at noen av trådene har revnet, men det skjer vel på grunn av høy temperatur? Klarte ikke å kjenne noe antydning til eksos ut fra røret, så vil jo egentlig tro at det er tett.

F630CE1A-C74F-4528-9790-FCDFCD8D2DFA.thumb.jpeg.fb0729ba906737fce2582881efc56e65.jpegF630CE1A-C74F-4528-9790-FCDFCD8D2DFA.thumb.jpeg.fb0729ba906737fce2582881efc56e65.jpeg

DB0D60E0-BEBD-4A19-ABEC-B319DBF87D4D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke uvanlig, har registrert det på noen biler som jeg har tatt diagnose på. Og eier vet ikke at det er borte.

Du kan sjekke om det er borte ved å lukte på eksosen. Lukter det skikkelig diesel, så er det borte. Lukter det sånn passelig kurant, så er det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...