Gå til innhold

Lekkasje 2015 F11 bagasjerom


Detroit
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...
På 18.1.2023 den 12.08, mathiasot skrev:

Tror jeg har funnet lekkasjen, ser ut som den tr inn vann rundt ved diesel luka, vet ikke helt hvorfor eller hvor ved diesel luka

vet bilen har vært lakkert så kanskje denne har vært demontert mtp det. 

5C8EF102-3D40-4FAB-9845-0911422ADFC5.png

Hvordan kom du til for  å lete her?

Har prøvd å kjøre et inspeksjonskamera fra sikringsboksen og frem men kommer ikke til. 
plukket ut innerskjermen også men der ser jeg ikke om det kan lekke fra pakningen rundt påfyllingen til diesel og Adblue.
 

På bildet så plukket jeg av drenslangen fra påfyllingen for å blåse den ren.

E66B69EC-A15A-4F9D-A772-EDF18287295D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Har oppdaget samme problem på min 2013 f11 i dag. Noen millimeter med vann nede i oppbevaringsrommet på høyre side, og filten under sikringsboksen er fuktig. så dette er ikke disse "trykkdørene" Jeg får sjekke drenering ved påfyllingsluken. En plass må man jo begynne med feilsøkingen. Er heldigvis ikke mye vann som har samlet seg der...enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å undersøke litt med inspesjonskameraet som jeg har. Ikke gode bilder men dem viser i hvertfall hvor fuktigheten kommer fra...eller i det minstre fra hvilken retning vannet kommer fra. Gikk inn med kameraet under sikringsboksen og satte retning opp mot venstre retning hjulbue.

Ser klart og tydelig vann/fukt på panelet, men må nok plukke vekk litt deksler for å finne ut hvor det stammer fra.

Jeg skiftet dempere bak i fjor, men skiftet ikke o ringen som skal sitte på toppen av holderen ...og den tetter jo mot kaosseriet...kan jo være en mulig lekkasje plass.

20240224_140741.thumb.jpg.843a8a714ea7dbce412c24b29029d9b1.jpg2024-02-24-14-51-30.thumb.png.c14e1b04cb44aa9c9f764ecadc13b6f1.png2024-02-24-14-51-52.thumb.png.8038cdc560cae1f64d38af01ec095680.png2024-02-24-14-54-18.thumb.png.213ff72b8bf490e8c944336bbfeb92eb.png2024-02-24-14-55-09.thumb.png.70a8890f6100a45f05441680fa12baaf.png

Ble veldig uklart det siste bildet. Men det var så langt opp som jeg kunne komme til med kameraet.

Får vel begynne å plukke av deksler og forsøke å lokalisere lekkasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha demonter omtrent halve bagasjerommet, så har jeg i hvertfall konstatert at det ikke er fra bakdemper innfestningen, den er tørr og fin. Ser heller ikke noe fuktighet forran hjulbuen. Det ser ut til at det er sånn ca rett bak sikringsholderen og så opp. sidevindu kanskje??

Noen som har vært borti tilsvarende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært skiftet bakfanger på denne i fjor høst, men kan ikke se for meg at noen av monteringspunktene går inn i bilen?og bakfanger ligger jo relativt lavt i forhold til fuktigheten på bildet (som blir da sånn ca mellom fanger og bakre sidevindu)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror muligens jeg har funnet lekkasjen.

Etter å ha spylt bilen fra siden, rundt vindu/tanklokk, så ser det ut til at det følger vann via sentrallås wire til tanklokk. Vet ikke helt hvordan jeg kan fikse det....enda

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, E.C. skrev:

Kan vel få stappa litt grease i den gummien, så går nok ikke slik fuktighet innover i bilen. Bare bruk noe som går overens med gummi.

Kan jo være verd et forsøk. Vet ikke om dette er "hoved" lekkasjen, men godt mulig, da det ikke var mye vann i den oppbevaringsboksen på hoyre side. Kun noen millimeter..

Dreneringen til tanklokk/påfyllingen virker slik det skal, vannet forsvinner , og jeg kan blåse i gjennom dreneringen.

Lurer på om det gule stoffet på dem første bildene er overføldig tetnings masse. eller noe tilsvarende (pga fargen) og ikke nødvendigvis lekkasjen.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om jeg bare skal bestille ny plugg/grommet, kanskje den gamle begynner å bli litt slapp i tetningen.

Delenr er : 51257075026

ser slik ut:

51-25-7-075-026-BOE.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke å ringe forhandler ( Bavaraia) sitt delelager, da kommer man til GSbildeler . og dem skal ha frakt og sende hjem til meg....vil ha delene neste dag slik som tidligere. Får vel stikke innom forhandler på vei hjem fra jobb og bestille via dem, antar at jeg da i hvertfall slipper frakten. 165kr for del og 99kr i frak....nekter å betale så mye i frakt for en liten del. 

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...