*MrB* Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 (endret) Har lyst å fikse opp style 65-felgene mine, men sliter med å finne noen som kan lakke disse i original (eller nær original) lakkfarge. Denne heter vel "shadow chrome", og virker å være sort i bunn, med en halvtransparent grå/krom på toppen. Østfold Felgteknikk hadde ikke denne. Og ikke andre jeg har snakket med heller. (Ikke alle har svart, men da antar jeg svaret er nei). Er dette rett og slett vanskelig å få utført i Norge (og da helst i Bergensområdet)? Eller er det noen her som har tips? Endret November 25, 2021 av *MrB* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 Ser det er diskutert noe her: https://www.m5board.com/threads/style-65-paint-process.608312/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre 2468 Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 Hei! Se denne linken om en som har restaurert disse: http://valdman.is/2020/07/22/bmw-style-65-restoration-in-chrome-shadow/ Mener å ha lest at den korrekte fargen som ble brukt da de var nye ikke er tilgjengelig lengre fordi den inneholdt bly. Ser likevel ut til at det går å komme nokså nær opprinnelig farge likevel. Vet dessverre ikke om noen i Norge som gjør dette, men kan finnes..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 3 timer siden, *MrB* skrev: Har lyst å fikse opp style 65-felgene mine, men sliter med å finne noen som kan lakke disse i original (eller nær original) lakkfarge. Denne heter vel "shadow chrome", og virker å være sort i bunn, med en halvtransparent grå/krom på toppen. Østfold Felgteknikk hadde ikke denne. Og ikke andre jeg har snakket med heller. (Ikke alle har svart, men da antar jeg svaret er nei). Er dette rett og slett vanskelig å få utført i Norge (og da helst i Bergensområdet)? Eller er det noen her som har tips? Sjekk denne! de fleste farger kan mikses. https://www.felgteknikk.no/pulverlakkering?gclid=Cj0KCQiAhf2MBhDNARIsAKXU5GTZ1yG5v5Y5Ebyxx0-Ownqsr8oB8z4ZOD5v6zdR1EcU1BIc8sTqB3IaApz_EALw_wcB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 @Thundercoil fikk vel sine lakkert i noe tilsvarende den originale fargen om jeg husker rett. Ellers så fikk vel han M539 Restoration sine lakkert opp igjen, men tror han sendte de til Polen eller noe slikt 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 25, 2021 Forfatter Share Skrevet November 25, 2021 Takk for svar. Har som sagt snakket med Østfold Felgteknikk, og sett over fargesortimentet deres. De sa de ikke hadde mulighet for andre nyanser, men ville finne en farge som matchet best mulig. Mistet litt troen av det, men ser nå at Thundercoil hadde sine felger der, og de så jo absolutt bra ut. Får vel ta en ny runde med de. Kostbart, men ser de har noen prosenter til BMWccn-medlemmer. Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå