Gå til innhold

Style 65-felg Lakkfarge - Shadow chrome?


*MrB*
 Share

Anbefalte innlegg

Har lyst å fikse opp style 65-felgene mine, men sliter med å finne noen som kan lakke disse i original (eller nær original) lakkfarge. Denne heter vel "shadow chrome", og virker å være sort i bunn, med en halvtransparent grå/krom på toppen. Østfold Felgteknikk hadde ikke denne. Og ikke andre jeg har snakket med heller. (Ikke alle har svart, men da antar jeg svaret er nei). 

image.png.e9a5bec4e1b65bfb6c4eebb61022e637.png

Er dette rett og slett vanskelig å få utført i Norge (og da helst i Bergensområdet)? Eller er det noen her som har tips?

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Se denne linken om en som har restaurert disse:

http://valdman.is/2020/07/22/bmw-style-65-restoration-in-chrome-shadow/

Mener å ha lest at den korrekte fargen som ble brukt da de var nye ikke er tilgjengelig lengre fordi den inneholdt bly.

Ser likevel ut til at det går å komme nokså nær opprinnelig farge likevel.

Vet dessverre ikke om noen i Norge som gjør dette, men kan finnes.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *MrB* skrev:

Har lyst å fikse opp style 65-felgene mine, men sliter med å finne noen som kan lakke disse i original (eller nær original) lakkfarge. Denne heter vel "shadow chrome", og virker å være sort i bunn, med en halvtransparent grå/krom på toppen. Østfold Felgteknikk hadde ikke denne. Og ikke andre jeg har snakket med heller. (Ikke alle har svart, men da antar jeg svaret er nei). 

image.png.e9a5bec4e1b65bfb6c4eebb61022e637.png

Er dette rett og slett vanskelig å få utført i Norge (og da helst i Bergensområdet)? Eller er det noen her som har tips?

Sjekk denne!

de fleste farger kan mikses.

 

https://www.felgteknikk.no/pulverlakkering?gclid=Cj0KCQiAhf2MBhDNARIsAKXU5GTZ1yG5v5Y5Ebyxx0-Ownqsr8oB8z4ZOD5v6zdR1EcU1BIc8sTqB3IaApz_EALw_wcB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har som sagt snakket med Østfold Felgteknikk, og sett over fargesortimentet deres. De sa de ikke hadde mulighet for andre nyanser, men ville finne en farge som matchet best mulig. Mistet litt troen av det, men ser nå at Thundercoil hadde sine felger der, og de så jo absolutt bra ut. 
 

Får vel ta en ny runde med de. Kostbart, men ser de har noen prosenter til BMWccn-medlemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...