Bimmer-1 Skrevet Desember 21, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2021 (endret) I Endret Mars 9, 2022 av Bimmer-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer-1 Skrevet Desember 21, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2021 (endret) I Endret Mars 9, 2022 av Bimmer-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 21, 2021 Share Skrevet Desember 21, 2021 Du finner nok det i et skjult meny i dash. Google "hidden menu bmw". Alternativet er et diagnoseverktøy med live data. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer-1 Skrevet Desember 24, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2021 (endret) I Endret Mars 9, 2022 av Bimmer-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Desember 24, 2021 Share Skrevet Desember 24, 2021 Har ingen tips å komme med, men tid er penger. Jeg tror du vil spare både tid og penger på å sette bilen hos ett BMW verksted. Selv om timesprisen der kan være høy, så har mekanikerne der kunnskap med både BMW sitt elektroniskeanlegg, motor og ikke minst diagnosesystem. Jeg regner også med mekanikere må gjennom BMW kurs rett som det er for å holde kunnskapen oppe. Dette er jo ikke en "veldig gammel bil", så her er det mulig de har bulletins å forholde seg til osv. Satt på spissen, kan fort være ett BMW verksted har løst akkurat denne feilen på 10- talls biler da disse var under garantiperioden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer-1 Skrevet Desember 24, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2021 (endret) I Endret Mars 9, 2022 av Bimmer-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer-1 Skrevet Januar 10, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2022 Kan veivaksel sensor være defekt men likevel ikke slå ut på dashbordet/kodeavlesing? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 10, 2022 Share Skrevet Januar 10, 2022 Lite sannsynlig, men ikke umulig. Hvis du holder på å lade delekanonen her så støtter jeg han over, som foreslår å sette inn på et BMW-verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer-1 Skrevet Januar 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2022 (endret) I Endret Mars 9, 2022 av Bimmer-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 11, 2022 Share Skrevet Januar 11, 2022 Du får ikke feilsøkt sensoren med noe annet enn et oscilloskop. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer-1 Skrevet Januar 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2022 (endret) I Endret Mars 9, 2022 av Bimmer-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 11, 2022 Share Skrevet Januar 11, 2022 Du hadde da gnist, den styres av veivsensor, det er slik motorstyringa vet at stempelet er på toppen. Så jeg tror ikke at det er veivsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Januar 11, 2022 Share Skrevet Januar 11, 2022 Om den tenner med en gang på startgass, så er det en klar indikator på at tenningsbiten er ok (eller i hvertfall ikke så dårlig at motoren ikke vil gå). Så da er det altså sannsynligvis noe på bensinsiden. En eller 2 defekte dyser skal heller ikke forårsake at motoren ikke vil gå. Symptomene peker sånn sett på noe mellom tank og fuelrail. Denne har vel ikke HPFP som N53 har, så det er færre feilkilder her. Ellers er det pussig at pluggene dine er fuktige. det tyder jo på at bilen får bensinen helt frem.... Jeg tenker, i likhet med andre her, at du har gjort den testingen du kan gjøre på egenhånd, og nok bare må avvente. PS: Litt søkt, men det eneste jeg potensielt kan tenke meg ut over de innspillene du alt har fått, er at det kan være pusteventilen fra tank til innsug. Den kan visstnok i verste fall medføre at bilen ikke vil starte. Jeg vet ikke hvordan denne evt vil slå ut på diagnose eller feilkode, da det er forbi mitt kompetansenivå. Har du prøvd å fylle tanken helt opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 11, 2022 Share Skrevet Januar 11, 2022 @*MrB*det var grunnen til at jeg foreslo å åpne tanklokk, i tilfelle man hadde noen problemer med undertrykk. Det kan absolutt være noe der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå