Gå til innhold

I


Bimmer-1
 Share

Anbefalte innlegg

Har ingen tips å komme med, men tid er penger. Jeg tror du vil spare både tid og penger på å sette bilen hos ett BMW verksted. Selv om timesprisen der kan være høy, så har mekanikerne der kunnskap med både BMW sitt elektroniskeanlegg, motor og ikke minst diagnosesystem. Jeg regner også med mekanikere må gjennom BMW kurs rett som det er for å holde kunnskapen oppe. Dette er jo ikke en "veldig gammel bil", så her er det mulig de har bulletins å forholde seg til osv.  Satt på spissen, kan fort være ett BMW verksted har løst akkurat denne feilen på 10- talls biler da disse var under garantiperioden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Om den tenner med en gang på startgass, så er det en klar indikator på at tenningsbiten er ok (eller i hvertfall ikke så dårlig at motoren ikke vil gå). Så da er det altså sannsynligvis noe på bensinsiden. En eller 2 defekte dyser skal heller ikke forårsake at motoren ikke vil gå. Symptomene peker sånn sett på noe mellom tank og fuelrail. Denne har vel ikke HPFP som N53 har, så det er færre feilkilder her.

Ellers er det pussig at pluggene dine er fuktige. det tyder jo på at bilen får bensinen helt frem.... Jeg tenker, i likhet med andre her, at du har gjort den testingen du kan gjøre på egenhånd, og nok bare må avvente.

PS: Litt søkt, men det eneste jeg potensielt kan tenke meg ut over de innspillene du alt har fått, er at det kan være pusteventilen fra tank til innsug. Den kan visstnok i verste fall medføre at bilen ikke vil starte. Jeg vet ikke hvordan denne evt vil slå ut på diagnose eller feilkode, da det er forbi mitt kompetansenivå. Har du prøvd å fylle tanken helt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...