E.C. Skrevet September 28 Forfatter Skrevet September 28 Stemmer, det er mange kretser med 0.75mm2 og 10A sikring originalt, så det går fint. Når en ladeport kan levere 3A per uttak (ved 5V, regner med at disse kjører kun 5V) er det 15W per port eller max 30W trekk totalt. Forsyningen inn mot port blir i praksis kun aktiv når tenninga er på og stort sett når dynamo lader, så 14V ish, eller mer. Ved 5A og 14V har man da 70W inn før sikringa går. Jeg mener at sikringa til dobbel sigarettenner var på 20A og tverrsnitt på felles kabel på 2,5mm2 og 1,5mm2 etter splitt, derfor valgte jeg å putte inn en ekstra sikring foran USB-en og da var 5A tilstrekkelig for én port, men du kan fint bruke inntil 10A også ja mr.pingu, Otis og Saltkjelen reagerte på dette 3
mr.pingu Skrevet September 28 Skrevet September 28 (endret) 17 minutes ago, E.C. said: Stemmer, det er mange kretser med 0.75mm2 og 10A sikring originalt, så det går fint. Når en ladeport kan levere 3A per uttak (ved 5V, regner med at disse kjører kun 5V) er det 15W per port eller max 30W trekk totalt. Forsyningen inn mot port blir i praksis kun aktiv når tenninga er på og stort sett når dynamo lader, så 14V ish, eller mer. Ved 5A og 14V har man da 70W inn før sikringa går. Jeg mener at sikringa til dobbel sigarettenner var på 20A og tverrsnitt på felles kabel på 2,5mm2 og 1,5mm2 etter splitt, derfor valgte jeg å putte inn en ekstra sikring foran USB-en og da var 5A tilstrekkelig for én port, men du kan fint bruke inntil 10A også ja Jeg gjorde det sammen når jeg byttet fra 12V uttak til USB-C. Og gjorde akkurat den beregningen du gjorde og satt inn en 5A foran klossen men strengt talt hadde 10A vært like trygg. Gadd ikke å trekke ledning fra sikringsboksen til midtkonsollen når det ligger 1.5mm2 klart til bruk. Endret September 28 av mr.pingu E.C. og CHNilsen reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå