Gå til innhold

Bmw x5 f15 2016 2l 40e

Punisher92
 Share

Anbefalte innlegg

Litt diffust spørsmål, du legger ikke ved noen feil meldinger og kun det som er vist på skjermen. Så vi har like mye informasjon som deg, du kan kjøre videre men jeg ville kjørt hjem og parkert. Også tatt kontakt med Bavaria mandags morgen. Lykke til!

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over, der er få/ ingen personer som kan svare deg på hva som er galt her via Internett. Du må ta en diagnose og se hva feilmeldingen betyr, så ta det defra. Det kan bety/være flere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
På 15.1.2022 den 18.24, Snagg30 skrev:

Litt diffust spørsmål, du legger ikke ved noen feil meldinger og kun det som er vist på skjermen. Så vi har like mye informasjon som deg, du kan kjøre videre men jeg ville kjørt hjem og parkert. Også tatt kontakt med Bavaria mandags morgen. Lykke til!

20220203_184212.jpg

20220203_184204.jpg

20220203_184159.jpg

20220203_184151.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som dårlig batteri eller noe deromkring(jording osv.), typisk at det gir usaklig mange ulogiske feilkoder. Nå er jo dette hybrid, men har ikke hybrid også et 12V-batteri? Dette vet folk bedre enn meg!

Med det sagt, jeg har samme diagnoseapparat som du. Det gir ofte bare en pekepinn og er ikke til å stole 100% på. Du må ha skikkelig for å faktisk se hva det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marius2002 skrev:

Ser ut som dårlig batteri eller noe deromkring(jording osv.), typisk at det gir usaklig mange ulogiske feilkoder. Nå er jo dette hybrid, men har ikke hybrid også et 12V-batteri? Dette vet folk bedre enn meg!

Med det sagt, jeg har samme diagnoseapparat som du. Det gir ofte bare en pekepinn og er ikke til å stole 100% på. Du må ha skikkelig for å faktisk se hva det er. 

Jo de har 12V-batteri og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Marius2002 skrev:

Har en annen diagnosemaskin, fant noe drit den også 

16439132518076778712264086857777.jpg

1643913293827387382934078464357.jpg

1643913326996643552916961917747.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder en knapp på 12v-batteriet. Googlet kjapt nå og det er typisk at dette går igjen på 40e. Bilen er 6 år gammel, så mulig batteriet uansett har sett sine bedre dager. Igjen, i nyere high-end-biler som er proppet full av elektronikk så burde du ta turen til BMW eller annet verksted med riktig utstyr og finne feilen.

Blir bare synsing herfra…

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marius2002 skrev:

Holder en knapp på 12v-batteriet. Googlet kjapt nå og det er typisk at dette går igjen på 40e. Bilen er 6 år gammel, så mulig batteriet uansett har sett sine bedre dager. Igjen, i nyere high-end-biler som er proppet full av elektronikk så burde du ta turen til BMW eller annet verksted med riktig utstyr og finne feilen.

Har time for service i morgen på bavaria, så mulig de får mer å gjøre da 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...