Øyvind L. Skrevet Februar 10, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2022 10 minutter siden, Kvasi skrev: Trenger ikke å være pga rust. Måten BMW har festet båndene på er nok den beste jeg har sett men de kan løsne de også, og det skal ikke mye salt og dritt til for å få wire til å lugge i strømpen. Kjørte km har ikke nødvendigvis noe å si hvis forholdene for rust og skitt ellers er optimale. Kan selvsagt godt hende jeg tar feil men dette er iallefall det første jeg ville sjekket. Absolutt. Skal sjekkes... Er det noen service modus på disse håndbrekkene man må aktivere med ISTA for å få løsnet wier eller er det bare slakke skoene på den skruen lik at man får av skiva og løsnet wier? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 10, 2022 Share Skrevet Februar 10, 2022 20 minutter siden, Øyvind L. skrev: Absolutt. Skal sjekkes... Er det noen service modus på disse håndbrekkene man må aktivere med ISTA for å få løsnet wier eller er det bare slakke skoene på den skruen lik at man får av skiva og løsnet wier? Sjeldent borti komboen servo og wire på brekket men mener og ser ingen grunn til at det må løsnes med diagnose først. On a sidenote er elektrisk brekk noe skikkelig dritt sånn generelt. Det er mekanisk og har alltid virket, her må det tilføres feilkilder må ha vært tanken bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 10, 2022 Share Skrevet Februar 10, 2022 Det trengs ikke gjøre noe med håndbrekket før service. Sålenge brekket er av på knappen, så gjør den ingenting. Bare tenk på modulen som selve håndbrekket på andre biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2022 Takk for alle tips. Skal komme tilbake med oppdatering om hva som var feil når den er fikset. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 13, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2022 Da har jeg sjekket håndbrekket. Selvfølgelig så var det ingen feil med det når bilen kom i garasjen. Testet det sikkert 30 ganger av og på. Tok av skiver på begge sidene, men der ser det nesten nytt ut. Slik så det ut på begge sidene når jeg tok av skivene. Var heller ikke noen feilkoder som var spesifikk til håndbrekket. Slettet feilkoder også for vi se om det dukker opp noen hvis frekket skal feile igjen. Smørte opp når jeg først hadde av skivene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Februar 13, 2022 Share Skrevet Februar 13, 2022 Tok du av ekspanderen og kjente om wirene gikk lett ? Tror det skal være litt ut og inn slakke der som skal gå lett. Sprekker på strømpene på wirene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 13, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2022 1 time siden, 540is skrev: Tok du av ekspanderen og kjente om wirene gikk lett ? Tror det skal være litt ut og inn slakke der som skal gå lett. Sprekker på strømpene på wirene? Hadde av akspanderene ja. De var som nye. Gikk veldig lett. Wiere virket også til å gli veldig lett. Fulgte strømpen fra boksen å ut til hjulet og de så hele å fine ut. Som nye egentlig. Veldig lite møkk under denne bilen. Ren å pen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 13, 2022 Share Skrevet Februar 13, 2022 Nøyaktig samme tilstand som på min, selv etter 180kkm. His meg var det boksen som var helt idiot. Fant dog ingen feil og monterte alt på. Fungert perfekt i 1,5 år etter, and counting... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 15, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2022 På 13.2.2022 den 23.13, Otis skrev: Nøyaktig samme tilstand som på min, selv etter 180kkm. His meg var det boksen som var helt idiot. Fant dog ingen feil og monterte alt på. Fungert perfekt i 1,5 år etter, and counting... Merkelig. Den har ifølge eier virket helt fint i noen dager nå. For bare se når det dukker opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå