DrSakke Skrevet Juni 12 Forfatter Skrevet Juni 12 2 timer siden, Rune-K skrev: Hvis du må sette bort sveisejobben så vil det nesten aldri lønne seg, striper eller ikke. Og en god lakkerings jobb begynner og koste veldig mye. Hvis det er en original Alpina så ville jeg sett på prisen på en som er bra og trukket fra minimum 200 000 kroner. Ja, kan ikke sveise selv. Er jo ikke mange av de tilsalgs - en i sverige for 395k sek, en på mobile i tyskland 39800eur, begge originalbiler 220k km resp 98k km. En i usa ble solgt for 28000$. men denne er jo litt usikker mtp motor og. Men skal være komplett foruten ratt, girkule og frontrute. Matching numbers med orig motor. selger vil ha 14k eur som den står. En del deler med og rel. Nyish understell. mvh sakke
DrSakke Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden På 12.6.2026 den 9.59, Rune-K skrev: Hvis du må sette bort sveisejobben så vil det nesten aldri lønne seg, striper eller ikke. Og en god lakkerings jobb begynner og koste veldig mye. Hvis det er en original Alpina så ville jeg sett på prisen på en som er bra og trukket fra minimum 200 000 kroner. Prisforlangende er 14k euro. Fine urenoverte med ok km ligg på ca 40k euro. har fått sjekket at denne har originaltopp, blokk og chassinummer- alt matcher. dog har motor ikke gått på flere år- så stand er litt ukjent. Påstås være ok. karosseri er som dere ser en del arbeid med. det er en komplett bil - mangler bare ratt og girknopp. spoileren er sprukket. så når jeg ikke kan gjøre sveisejobben selv så blir jo dette dyrt. men frister allikevel. Skal prøve å se på den hvis den er usolgt når jeg reiser på ferie. tenker 10k eur e maks.
DrSakke Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden Da har jeg polert overgangene på lakkeringen i motorrommet. blei veldig bra syns jeg. her er overgangen i plassen mellom de tre knottene her er det rundt sveisene til brakettene og hele braketten nærmest er lakkert og flekken på toppen av dempertornet: fornøjd. sveigis, Sverre 2468 og Ampera reagerte på dette 3
sveigis Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Dette så veldig fint ut .😊 Morro når man kan trikse litt med polering osv . DrSakke reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Ja, noe mer enn 10000€ hadde jeg ikke ville punget ut om du tenker sette bort sveisingen. Har den stått inne? Vet du hvor lenge det er siden motoren sist var i gang? Det er helt umulig å si hvor mye plate som må skiftes ut fra bildene, men det kan fort være mye mer enn man tror. Understellsmasse er fæl slik, den kan skjule mye, en annen ting er at det er mye falser som skal tilpasses og sveises, det er slikt som fort tar litt tid, og da renner pengene fort ut om det blir gjort på verksted. Hadde det vært en biturbo hadde det fort vært en annen historie, men denne kan fort bli langt dyrere enn man får igjen for. Jeg ville som du sier prøvd å fått sett på den før jeg hadde tatt noe standpunkt 🙂 Når det kommer til sveising så kan jo det læres, du får jo til mye annet, tipper på du hadde fått til sveisingen og 🙂 DrSakke reagerte på dette 1
DrSakke Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden 2 timer siden, Olaandref skrev: Ja, noe mer enn 10000€ hadde jeg ikke ville punget ut om du tenker sette bort sveisingen. Har den stått inne? Vet du hvor lenge det er siden motoren sist var i gang? Det er helt umulig å si hvor mye plate som må skiftes ut fra bildene, men det kan fort være mye mer enn man tror. Understellsmasse er fæl slik, den kan skjule mye, en annen ting er at det er mye falser som skal tilpasses og sveises, det er slikt som fort tar litt tid, og da renner pengene fort ut om det blir gjort på verksted. Hadde det vært en biturbo hadde det fort vært en annen historie, men denne kan fort bli langt dyrere enn man får igjen for. Jeg ville som du sier prøvd å fått sett på den før jeg hadde tatt noe standpunkt 🙂 Når det kommer til sveising så kan jo det læres, du får jo til mye annet, tipper på du hadde fått til sveisingen og 🙂 Ja, er neppe umulig å lære seg. Er mest tiden og plassen det er mangel på- har ingen egen garasje egnet til denne typen jobb og merker jeg sliger å finne tid til e28 også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå