Gå til innhold

Feilkode P0087

730D F01
 Share

Anbefalte innlegg

På vei hjem får jeg følgende feilmelding: P0087 fuel rail pressure Too low bank 1.

Det virker som om den ikke går på alle sylindere.....

Prøvde å bytte coil men fortsatt samme feil.

Noen forslag.

Bilen er en BMW 640 I 12 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, 730D F01 skrev:

FIkk denne feil meldingen og.: P0301 Cylinder 1 Misfire Detected

Ja, da ville jeg jo sjekket cyl 1. Som oftest skyldes dette defekt plugg.
Det kan man også enkelt sjekke ved å bytte om på coiler og se om problemet flytter seg eller blir på nr. 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel N55 med HT-rail og piezoinjektorer. Det er flere muligheter å oppnå en misfire-kode på, men når man først har en feilkode på railtrykk så er det mer naturlig å se på injektorer og HT-systemet. Disse er ikke garantert å gå i evigheter akkurat.

Videre er det relevant å vite om det er gjort noen nylige endringer, som f.eks. tuning. Det har vært en del tråder der man har begynt å feilsøke en hel masse for å finne ut at det er lagt inn en kjip tune som har skapt drøssevis av problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluggene er skiftet i forb m service i fjor. Men skal prøve å skifte de og se om det bedrer seg. 

Har den på Sulland nå. De har lagt inn ny programvare men feilen er fortsatt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krisfje skrev:

Sjekk luftingen til bensintanken, byttet nettopp en slik ventil i motorrommet mitt som skapte liknende koder og feil - selv om jeg har en annen motor enn deg.

Og hos BMW fant de ikke noe ved diagnose, men de byttet denne ventilen/sensoren av erfaring og alt var i skjønneste orden etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavt bensintrykk, tyder som oftest på åpen injektor som lekker bensin inn i sylinder, dermed også misfire/feiltenning, så sylinder 1 kan være greit å se på her.

Evt kan man nok få bekreftet at det lekker bensin igjennom om man leser av fueltrim på aktuell bank. Den bør være godt på minussiden om det lekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...