Gå til innhold

Fjerne mulighet til åpne bakluke med fjernkontroll. Bmw F11 2013


dopus
 Share

Anbefalte innlegg

Har dessverre vært uheldig å få lomme åpnet bakluken på min 2013 f11.  Heldigvis tok bagasjeromsmatten mesteparten av vannet / fuktigheten som hadde samlet seg. Dette skjer selfølgelig alltid når det regner.

Jeg ønsker derfor å fjerne muligheten fra fjernkontrollen. Er det mulig å kode med ESYS?

 

Finner bare refereanser til å legge til lukke funskjon:

 

Close trunk with keyfob and driver side button F10/F11 HKFM 3010 SCH_FBD aktiv / Werte=01 nicht_aktiv / Werte=00 Button on key fob will be enabled to CLOSE the trunk - Does not work immediately; Allow for some time before it begins to work

Close trunk with keyfob and driver side button F10/F11 HKFM 3010 SCH_TOEHKI aktiv / Werte=01 nicht_aktiv / Werte=00 Button on driver-side will be enabled to CLOSE the trunk - Does not work immediately; Allow for some time before it begins to work

Close trunk with keyfob and driver side button F10/F11 HKFM 3010 TASTER_FBD aktiv / Werte=01 nicht_aktiv / Werte=00 Use w/ Above SCH_TOEHKI & SCH_FBD

Kan man fjerne åpne funskjonen ved å sette dden øverste av disse til Werte=00 ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at det ikke er noe innstilling i iDrive for dette? Nyere biler får gjerne ting som man før måtte kode rett inn i menyen. Det så ikke sånn ut fra instruksjonsboka, men kanskje det er noe der allikevel? 

image.png.a231c82744ec7f14d471ed2f0f83dcc6.png

Når det gjelder koding så bør det være greit å prøve ut det du har foreslått, worst case så endrer du bare tilbake igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt dette koda på min 2serie F46, det var ein option som sa at du ikkje fekk åpne bakluka med knappen uten å låse opp bilen først. Og enten så var det i tillegg eller del av samme koding at du måtte holde lenger på knappen før bakluka åpna seg.

Iflg. BMW forhandler fanst ikkje det mulighet til å endre dette, men eg fann det sjølv med Autel diagnose. Desverre så har bilen blitt oppdatert i forbindelse med service og er no nyare enn diagnoseinseutstyret mitt så får ikkje fiksa det (option nulla ut ved oppdatering og...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...