Gå til innhold

Tibber - lade el-bil - kostnader!


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

Hva spesifikt tenker du på? :) 

Tibber fungerer og du kan koble opp bilen mot appen ved å legge til bilen din i Tibberappen. Da velger du bilmerke i Tibber og logger der inn med innloggingsinfo fra bilens app. 

Tibber støtter følgende merker:

-Audi
-BMW
-Hyundai
-Kia
-Jaguar
-Land Rover
-Mini
-Porsche
-VW
-Tesla
-Skoda
-Volvo

Da har Tibber-appen hele tiden oversikt over strøm på bil. Selv når du ikke er tilkoblet strømnettet, fordi Tibber snakker med bil-appen som snakker med din bil. Når du lader kan du velge å smartlade, altså lade når det er billig. 
Har du elbil utenom de over, så må du styre ladingen i bilens app. Det funker kanon det også. 

 

Slik ser da hjemskjermen ut med bil, Elån er bilen vår. Der kommer det gjerne opp hva en har, men vi kan døpe om navn i vår og fruen hadde det gøy… 

93F6B265-4839-48C7-B2FF-F0C9B225C6B0.thumb.jpeg.7fc1345078a3d3c05a9d3be1318bbc04.jpeg

Og trykker du innpå bilen, så kan du velge smartlading og se litt mer.

95C85F96-5167-4955-A048-31747569CF15.thumb.jpeg.d77aad7e0cafb9fd6de5b5a6a962f4ab.jpeg
Trykker du på den grønne der hvor det står 65kWt hos meg, bortom "Lading hjemme i august", så får du detaljert ladehistorie og hittil kostnad:

5BCFAA79-980D-451B-AD5C-BEA937900567.thumb.jpeg.8cf7876dc59871d005a37bdae2790ff4.jpeg
 

Håper det svarte på det du lurte på :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Skjønner ikke helt hva du spør om her? Tibber - som alle andre strømleverandører - leverer strøm til det du måtte ønske. Tibber fungerer helt ypperlig, og med de rette produktene på plass kan en smartstyre lading og en hel del andre ting i heimen.

Konkret:
Noen som leier lader til el-bil  som Tibber har installert i hjemmet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, da var jo mitt første innlegg waste of time -.-

Tibber installerer ikke noe som helst, de driver kun utsalg og har gode priser for medlemmer på ladere. Easee og Zaptec. De har derimot avtaler med elektrikere landet rundt, men enkelte steder dekker de ikke. Slik som her. Da må jeg kjøpe ladestasjonen fra de og selv kontakte elektriker for å få dette montert. Tibber tilbyr ikke nedbetaling over strømregning som mange andre tilbyr, men de kan tilby månedlig nedbetaling via Klärna(?) på kun laderen og ikke installasjonen selv om man velger med dette. Det er greit å vite for mange.
Jeg var i kontakt med Tibber om ladestasjon, men siden de ikke hadde montør her i nærheten og jeg ville ha lader med integrert kabel, så kjøpte jeg BMW sin lader og venter nå på et lokalt firma som skal komme å montere :) 

Jeg er fornøyd med Tibber, men ser at vårt lokale selskap plutselig skjønte at de levde i 2022 og har oppdatert appen til å være like grei som Tibber sin, og teknologisk med integrering osv., og med sammenligning av priser så er de like billig/dyr. Vanedyret i meg orker ikke bytte. Det smarte med vår lokale leverandør er at man må legge inn VIN på bil i app for at den skal lades, slik at ikke hvem som helst kan plugge i. Mulig det blir slik når BMW sin er oppe å går??

Leie av lader.. ser swapbox er noe, ellers er det vel kun til sameie og borettslag som kan leie? Leiemarkedet til privatpersoner er lite. Forståelig, om en snur på det så er jo ladestasjon en investering til huset, så pengene er ikke rett ut vinduet eller "kan kjøpe mye bensin for de pengene". :) 
 

Forsto jeg deg rett nå eller skivebom igjen? :lol: 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...