Gå til innhold

Bygge M52b30tü stroker


Slavearbeider'n
 Share

Anbefalte innlegg

Er det mulig å stroke en m52b28tu til m52b30?

Jeg vet det er mulig på singelvanos m52b28, men funnet lite på b28tu motoren. 
Sitter å vurderer om jeg skal beholde motoren som mangler kompresjon, kjøpe m54b30 stempler og råder samt krank. Ser det finnes til overkommelige priser. Funnet veldig lite m54b30 motorer for salg og de jeg finner skal folk ha en nyre for. 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kjøper stempel er det nok lurt å demontere og måle ut gamle sylinderene om du tenker bruke opp blokka og ta det derfra. Dersom det er ok så får du nye mahle ringer for ca 400/stempel som er meget rimelig for oe deler. Dersom du derimot må opp 0,25mm til første overdim pga generell slitasje eller striper (spesielt på den cyl som lekker) så er jo det snakk om flere tusen per stempel pluss borring etc. Jeg ville gått for borring for å få det friskus uansett mtp du kjører vell omtrent dobbelt opp med effekt av hva bmw leverte så må jo ting være bedre enn nytt egentlig :)

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du e vel allerede igang, men følg godt med på finn og facebook. Av og til dukka da opp ting dar folk ikkje ser verdien i delene. Eg kjøpte ein B30 botn med veiv, rådar og stempel for 2 000 av ein so sleit med at E39'en hans kokte (toppen va visst kaputt) og verkstaden sa at han kom best utav da med å skifta motor. Han skulle igrunn kasta alt og va berre glad for å få nokre kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...