Slavearbeider'n Skrevet August 15, 2022 Share Skrevet August 15, 2022 (endret) Er det mulig å stroke en m52b28tu til m52b30? Jeg vet det er mulig på singelvanos m52b28, men funnet lite på b28tu motoren. Sitter å vurderer om jeg skal beholde motoren som mangler kompresjon, kjøpe m54b30 stempler og råder samt krank. Ser det finnes til overkommelige priser. Funnet veldig lite m54b30 motorer for salg og de jeg finner skal folk ha en nyre for. Endret August 15, 2022 av Slavearbeider'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet August 15, 2022 Share Skrevet August 15, 2022 Har vel vært flere tema om det flere ganger og det nevnes stempel og veiva fra B30.. Man får jo også kjøpt ferdig kit fra VAC.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 15, 2022 Share Skrevet August 15, 2022 Billigste biline med M54B30 fra Sverige (E39/E46) er rundt 25k + moms. Selger du litt plukk fra disse havner motoren din på 10-20k. Noe å vurdere om man gidder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet August 15, 2022 Share Skrevet August 15, 2022 (endret) Før du kjøper stempel er det nok lurt å demontere og måle ut gamle sylinderene om du tenker bruke opp blokka og ta det derfra. Dersom det er ok så får du nye mahle ringer for ca 400/stempel som er meget rimelig for oe deler. Dersom du derimot må opp 0,25mm til første overdim pga generell slitasje eller striper (spesielt på den cyl som lekker) så er jo det snakk om flere tusen per stempel pluss borring etc. Jeg ville gått for borring for å få det friskus uansett mtp du kjører vell omtrent dobbelt opp med effekt av hva bmw leverte så må jo ting være bedre enn nytt egentlig Endret August 15, 2022 av hsd Slavearbeider'n reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet August 15, 2022 Share Skrevet August 15, 2022 Du e vel allerede igang, men følg godt med på finn og facebook. Av og til dukka da opp ting dar folk ikkje ser verdien i delene. Eg kjøpte ein B30 botn med veiv, rådar og stempel for 2 000 av ein so sleit med at E39'en hans kokte (toppen va visst kaputt) og verkstaden sa at han kom best utav da med å skifta motor. Han skulle igrunn kasta alt og va berre glad for å få nokre kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå