Gå til innhold

Gul motorlampe BMW x3 2016 model


bmw316bimmer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Har en BMW 2.0D x3 2016 modell, gått 127.000km.
Fikk i dag gul motorlampe opp. Bilen går helt fint, merker ikke noe på bilen, bilen har heller ikke gått i nødmodus. 
Noen som har opplevd dette på samme bil/årsmodell? I så fall, hva var feilen? Kommer det til å koste meg skjorta å få dette fikset?

Skal få lest av feilen på verksted i morgen. 


 

Endret av bmw316bimmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har opplevd dette på samme bil/årsmodell? 
Det vil jeg absolutt tro

I så fall, hva var feilen?
Motorlampe kan skyldes MYE forskjellig, hva som var grunnen hos noen andre hjelper neppe deg

Kommer det til å koste meg skjorta å få dette fikset?
Umulig å si per nå, sannsynligvis ikke om bilen fungerer tilsynelatende som før. Spørs også hva du definerer som å koste skjorta. 10 000 kr eller 100 000 kr?

Skal få lest av feilen på verksted i morgen. 
God ide. Start med det. Det blir umulig å gi deg noen andre tips før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å spekulere her. Den kan i verste fall ta skade om du har et dårlig luftfilter, men det tror jeg ikke skjer så ofte. Med mindre man putter på noe ræl av ettermarkedssportsfilter dynket i olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

290900 - Air system, air to EGR mass flow, plausibility: Measured air volume compared with calculated air volume too high

 

28DE00 - Exhaust backpressure sensor before exhaust turbocharger, plausibility: Exhaust back pressure before turbine dynamically not plausible

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, bmw316bimmer skrev:

Men hvorfor i alle dager står det N47 på arket etter diagnose? Kan det være noe med programmet til verkstedet?

Vanskelig å si, men fristende å anta at verkstedet har søkt på feil bil/motor. Ville startet med å spørre de samt bedt om å få en ny diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...