Gå til innhold

Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

På 17.3.2024 den 10.41, Olaandref skrev:

Takk for det, joda, liker å gjøre ting skikkelig, blir litt mer fremgang når jeg flytter hjem til sommeren.

Tøft, har du en tråd her inne kanskje? :)

Fint å flytte nærmere bil/skru-plass ja😁

Nei har ikke noe tråd om den enda, men har vurdert å lage en tråd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sørlendingen skrev:

Fint å flytte nærmere bil/skru-plass ja😁

Nei har ikke noe tråd om den enda, men har vurdert å lage en tråd! 

Kjør på, slike tråder liker vi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått i hus enda en motor, og en hel haug med deler, denne har gått med turbo, og så snart jeg får pakket ut og sortert kommer det nok en del deler til salgs, blant annet 530D kasse, datasprut, turboer, PPF turbogrenrør +++++

Blokken skal jeg få sendt inn til en skikkelig sjekk, og så får jeg se hva planen blir videre med den. 🙂

IMG_2699.jpeg

IMG_2701.jpeg

IMG_2703.jpeg

BB8C2F91-A51D-45A9-A9F4-53534D2F1C6B.jpeg

IMG_2707.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Der har du grom motor i hus😊

Digg motor dette på alle måter .

Ja nå har du jo litt å velge i når det kommer til motorer hvertfall 😎😊

Ja, jeg hadde egentlig landet på M30, men når denne dukket opp tenkte jeg at jeg skal gi det en sjanse, men det begynner å bli rimelig fullt nå, det står kassevis med deler i hele garasjen, så det er ikke noe veldig oversiktlig eller hyggelig syn slik det er nå, jeg får rett og slett begynne å sortere. :)

1 time siden, Eystein Ose skrev:

Du måno kjøpe fleire bila du no so he so monge motora😂

Det er vel det som er galskapen, tanken om å beholde motorene og kanskje finne meg et E28 prosjekt i fremtiden har dukket opp, men det er bare å legge det bort med en gang igjen 🤣 

Det blir nok å begynne å selge etter hvert, men skal beholde motorene til jeg ser hva jeg går videre med, så i første omgang blir det å selge det som er nevnt over, pluss noen andre deler som følgte med den siste, har blant annet 6 splitter nye Bosch 1000 cc dyser som jeg ikke har bruk for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg sortert M30 deler og pakket i kasser, var jo aldri en plan at jeg skulle sitte på så mye deler, og desto viktigere å få oversikt og system. Har fått pakket ut noe av delene som følget med S38 og, det var liksom ikke så rent lite det heller.

Denne motoren har stått i deler i 12 år hos siste eier, blokken ser veldig fin ut, kan ikke se noe sprekker eller noe, det ser heller ikke ut som den gikk lenge med turbo før rådelageret røk heller, stemplene som stod i ser så og si nye ut. Var i kontakt med Oslo motorservice i dag, og planen er å stikke innom der med blokken over påske for å få en skikkelig vurdering. Skal få satt opp en skikkelig salgstråd på alt jeg ikke trenger så snart jeg får oversikt. 🙂

IMG_2724.jpeg

IMG_2725.jpeg

IMG_2732.jpeg

IMG_2733.jpeg

IMG_2734.jpeg

IMG_2736.jpeg

IMG_2739.jpeg

IMG_2741.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mykledust skrev:

Du har meir enn nok å velge mellom her! Utfordra deg til race når vi begge har fått store motora i kjøyrtøya!

Spekulert noke meir i sveising?

Haha, ja spørs det :)

Nei, har ikke vært hjemme på noen uker, og det blir noen uker til neste gang, så det ligger litt på is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke store fremskritt om dagen med termin rett rundt hjørnet, jobb og andre ting som tar tid, men jeg har fått vasket litt deler, bunnpanne til S38en har fått seg noen timer spa behandling.

0CD79DE7-12C1-4A0D-BFE7-BCDE5427FA3B.jpeg

8ACD5072-F7D2-4D8E-B19B-7CED95C0DB52.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, E.C. skrev:

Så bra ut det der, hvor mye manuell skrubbing er det med i bildet her? Eller gikk det aller meste i oppløsning i badet?

Det løser seg opp, men du må vaske det av, forskjellen er at du kan bruke en helt vanlig pensel og bare børste av 90% av det, det siste harde bruker jeg enten skuresvamp eller en sånn liten stålbørste på. Forrige bunnpanne jeg tok brukte jeg sikkert 7-8 timer på før den var slik som dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, E.C. skrev:

Så bra ut det der, hvor mye manuell skrubbing er det med i bildet her? Eller gikk det aller meste i oppløsning i badet?

En annen ting er at ja, det blir bra rent, men det er ofte misfarging under skitten, som feks på motorfestene og lignende, så den eneste måten å få slike deler fine på er nok å koste på de en blåsing av et eller annet slag. Jeg sendte forespørsel på vannpolering nå, det blir nok det på topper og forskjellig annet som viser godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2024 den 14.51, Olaandref skrev:

Ikke store fremskritt om dagen med termin rett rundt hjørnet, jobb og andre ting som tar tid, men jeg har fått vasket litt deler, bunnpanne til S38en har fått seg noen timer spa behandling.

0CD79DE7-12C1-4A0D-BFE7-BCDE5427FA3B.jpeg

8ACD5072-F7D2-4D8E-B19B-7CED95C0DB52.jpeg

Imponerende dette altså 😊

Gøy når ting blir så rent .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...