Gå til innhold

Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

På 17.5.2023 den 11.16, Olaandref skrev:

745335A9-93DD-4E78-8384-DB126D1DED4C.jpeg

Her var det litt snø i fjella ja. Er det lov å spørre hvor på Sunnmøre du bor? :) Kjekt med flere Sunnmøringer her inne :D
Selv bor jeg i Ørsta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, opeth84 skrev:

Sikkert ikke et dumt motorvalg! Hvilken bil er den hentet ifra? Nydelig interiør som er i bakgrunnen i bildet da :D

Regner med den har kommet fra en 535I en gang, nå står den i en ombygd 518I 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2023 den 20.35, opeth84 skrev:

Her var det litt snø i fjella ja. Er det lov å spørre hvor på Sunnmøre du bor? :) Kjekt med flere Sunnmøringer her inne :D
Selv bor jeg i Ørsta.

Er fra Rovde, men bor i Oslo. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med riktig verktøy kom stolene greit ut, fikk og strøm til de og heldigvis, alle funksjoner fungerte (testet ikke memory). Der er gjort litt arbeid på det elektriske, blant annet er bryterpanelet på førerstolen byttet ut med noe litt jalla opplegg, her skal det på plass originalt. Rollo i bakruten fikk jeg ikke liv i, men jeg har veldig lyst til å få den opp å gå. Stolene ser bra ut, men de skal få en liten oppfrisking med farge. 🙂

F31BE6D4-048B-42DC-91E4-BD15E39CDBD2.jpeg

344015B5-0CDE-4DDD-B0C8-DE3D301D5C6E.jpeg

27996880-109C-4EFD-880F-FD0739032F56.jpeg

DAEFC61C-B0F7-427E-A8DC-D3BDB7FC7EAF.jpeg

EFBC6E53-05D0-4A59-B1E3-4386D7CEE55F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på en gammel bil må man forvente litt, her må det inn litt nytt stål, dette er i dørken på høyre side foran. Kom ikke lenger enn at jeg fikk løftet på teppet foran, og på venstre side ser det ganske bra ut, vi får se når vi begynner å pirke i det.

Bake er teppet ute, og der ser det bra ut i dørken foran stoler, men under stoler og bak mot bagasjerom har jeg ikke fått sett enda.

Uansett, godt fornøyd med dagen, og heldigvis, det kunne fort sett verre ut i dørken, det som er funnet så langt kan fikses. 🙂

714E3C97-2C3D-4284-970A-1448E5D9AD2B.jpeg

3554EB8E-FA86-43D5-87B2-30EEEA3FDEB1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sett nærmere på dørken i dag, hadde egentlig ambisjoner om å få ut hele teppet, men det ga jeg opp tidlig, trodde ikke det var så omfattende 😅

Men det blir å bytte ut plater i dørken både på v og h side foran, det dukker som oftes opp mer når man begynner å pirke i rusten, og det gjorde det her og.
Fikk sjekket under batteri og, men der var det heldigvis bra, pusset ned med stålbørste, vasket og smøret på med Brunox. Gjorde det samme på h side foran, men kun som en midlertidig brems, så får jeg se mer på det når jeg får ut resten av interiøret.

 

Førerside

4D70EAE8-D745-46C2-B986-01BDA6A39C56.thumb.jpeg.2a43c7b2c135c3d5c8eebdd608a82661.jpeg
 

Under batteri

5FD45A98-0101-4D22-8CBB-7623E2A5B174.thumb.jpeg.01d94f041f3404a6f2ccfa36497dd765.jpeg
 

Gammel sveisejobb h side foran

2EE92375-6042-4A54-AE33-F42C91E1C734.thumb.jpeg.96e53cb69dc77a3200b99e125f48f5fd.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, kjekt å se fremdrift :)

Støtter deg i å beholde denne rød, nydelig farge på E34. og med litt senk og riktige felger blir det midt i blinken.

Flere som har gått på rustsmell i gulvet foran, trist med disse koppene som løsner og da trekker vannet inn. og teppe i denne holder på vann for å si det slik :) 

Men ikke de verste prosjektene å få på veien igjen.

Ang bryterpanel, så ser memory knappene orginale ut om det var de du tenkte på, akkurat samme i min 7-serie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mortenej skrev:

Se her ja, kjekt å se fremdrift :)

Støtter deg i å beholde denne rød, nydelig farge på E34. og med litt senk og riktige felger blir det midt i blinken.

Flere som har gått på rustsmell i gulvet foran, trist med disse koppene som løsner og da trekker vannet inn. og teppe i denne holder på vann for å si det slik :) 

Men ikke de verste prosjektene å få på veien igjen.

Ang bryterpanel, så ser memory knappene orginale ut om det var de du tenkte på, akkurat samme i min 7-serie.

 

Ja, men nå blir det slutt på fremdriften igjen og tilbake til hverdagen i Oslo, dessverre. 🙂

Ja, jeg hadde håpet på å ikke finne noe, men samtidig så er det gammelt og man må regne med at det er noe, får satse på at dette er det verste, at resten er bra. Og for å være ærlig, jeg gruer meg mest til det elektriske, har funnet mye løse ledninger i dashbordet i dag, og der har jeg aldri hatt min sterke side, det blir en utfordring. 😅

Nei, det var dette bryterpanelet jeg siktet til, det gjør seg nok best i en 70 talls bil 🙂

07CBDFBD-43C5-4433-9F4C-216FB23B65DE.thumb.jpeg.b177d3ebaabe367636914f2c7e72735a.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Olaandref said:

 

07CBDFBD-43C5-4433-9F4C-216FB23B65DE.thumb.jpeg.b177d3ebaabe367636914f2c7e72735a.jpeg

Noen som trodde de hadde skaffa seg en Chevy :) bare å få det fjerna, og inn med orginalt.

 

Godt vi er ulike, koste meg med å lese opp på el-skjema til min E34 når jeg skulle ettermontere CC og stor kjørecomputer. Men kan forstå uutfordringene, når jeg møter på kabel massivet i 750'n. Der ser jeg mørkt på det om noe må felsøkes.

Blir litt rykk og napp når bilen står 60-70 mil unna. Glad jeg har mine rett utafor døra her, hadde ikke fungert om de hadde stått noen km unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mortenej skrev:

Noen som trodde de hadde skaffa seg en Chevy :) bare å få det fjerna, og inn med orginalt.

 

Godt vi er ulike, koste meg med å lese opp på el-skjema til min E34 når jeg skulle ettermontere CC og stor kjørecomputer. Men kan forstå uutfordringene, når jeg møter på kabel massivet i 750'n. Der ser jeg mørkt på det om noe må felsøkes.

Blir litt rykk og napp når bilen står 60-70 mil unna. Glad jeg har mine rett utafor døra her, hadde ikke fungert om de hadde stått noen km unna.

I 750en vil jeg tro det er ganske så massivt ja 😅 Men da skal du ikke se bort fra at jeg spør deg om råd når jeg står fast 🙂

Nei, den avstanden er litt håpløs, planen var egentlig å ta denne til Oslo og ha den som prosjekt der, men nå blir det kanskje til at vi flytter oss hjem til Rovde om et års tid, da har jeg ikke lyst til å dra den ned til Oslo for så å måtte dra den hjem neste år igjen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har avtalt kjøp av S38 spjeldhus i dag, trenger en liten shine, men ellers ser det helt og fint ut. Har sett at det har blitt bygget noen m30b35 med spjeldhus fra S38, og fikk lyst til å prøve ut dette selv. Kommer ikke til å starte med dette på motoren som skal i først, men når jeg finner meg et greit utgangspunkt for å bygge stroker må dette testes ut.

Noen som har prøvd på tilsvarende her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. Avtalt kjøp av S38 spjeldhus.

Ellers er jeg glad for å ha jobbet på havet i en god del år og har fått en del gode kontakter, om ikke hadde det blitt vanskelig å få motoren hjem. Har en tidligere kollega som jobber på en båt som går langs kysten, han kan ta den med nedover til meg, så jeg sparer meg ca 2200 km totalt i kjøring, som fort kunne blitt alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Til dere som har peiling på diff. I min står det en 210 diff med utveksling på 3,64, i følge selger. Dette er greit nok, men så er den satt opp med racing diff lameller og forspenningsskiver på 30%. Vil dette si at jeg har en sperre på 30% i diffen? Hva er originalt på disse diffene? Og hva vil dette ha å si ved bruk?

Diff er noe jeg aldri har satt meg inn i, så litt kyndig forklaring hadde vært greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...