Gå til innhold

E60/e61 seter retrofit til e39

Thage Johan
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det vil jeg påstå er ganske så rett frem, skjønt om du får det til mht airbag er en annen sak.

Men stolene i E-chassis er en eget produkt og lever fint uten andre ting. Du trenger bare å mate de med strøm, så virker de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Ja, det vil jeg påstå er ganske så rett frem, skjønt om du får det til mht airbag er en annen sak.

Men stolene i E-chassis er en eget produkt og lever fint uten andre ting. Du trenger bare å mate de med strøm, så virker de.

Så stolfestene er også likens? Å med strøm, mener du da bate pluss og jord eller trhenger jeg å koble til ibus å programere bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolfestene vet jeg ikke, men jeg tror de ikke er altfor ulike, uten at jeg vet noe som helst utover det. Ser for meg dette absolutt er gjort før.

De trenger kun + og -. De kan jo ikke gi noen feilkoder heller, så lenge de ikke er på noen bus :)
Men jeg vet ikke hvordan du skal få til airbag, setebelte strammer og setevarme. For dette går på canbus.

Men @Saltkjelen har helt sikkert en superduper enkel/god løsning for dette, om han orker å skrive så mye om dette. Det er jo ganske populært å ettermontere alskens utstyr i e39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah, tviler sterkt på at du får suksess med dette. Setene i E6x kommuniserer på en helt annen måte enn E39. Kan heller ikke se for meg et stolfestene er i nærheten av hverandre og E60 seter er dessuten bredere enn E39. Ville nok heller gått for konturseter fra E38 med nakkestøtte fra E60. Da har man de samme funksjonene, foruten setebreddejustering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Nah, tviler sterkt på at du får suksess med dette. Setene i E6x kommuniserer på en helt annen måte enn E39. Kan heller ikke se for meg et stolfestene er i nærheten av hverandre og E60 seter er dessuten bredere enn E39. Ville nok heller gått for konturseter fra E38 med nakkestøtte fra E60. Da har man de samme funksjonene, foruten setebreddejustering.

Går det an bare lage en slave som stolen kommuniserer med? Istede for at setene går via bus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være, men ikke hørt om noen som har laget dette. Har kommet over ett innlegg der noen mener de har montert E60 seter i en E39, men som det ofte gjør blir det stille når det blir spurt om bilder og video. Tror som sagt du har et bedre bedre utgangspunkt (i både gjennomføringsevne og økonomi) å gå for konturseter fra E38 med nakkestøtte fra E60. E60 nakkestøtte er "plug and play" i E39/E38 komfort- og kontursete.

attachment.php?attachmentid=750055&d=142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest om at E60/E61 seter blir for breie for E39. Jeg har en E39 med sportsseter og en E61 med sportsseter og en med LCI-komfortseter, så jeg kan sikkert måle bredden for deg om du vil. Ellers er jeg enig med han over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...