Gå til innhold

Roadtrip 2022! Europatur, vårtur, Nurburgring, Techno Classica.

Fredrik 90
 Share

Anbefalte innlegg

Vi kjørte 3000km store deler i 140+, og stadig vekk en liten tur opp i 239 (som 330e'en min sperra på) så hadde jeg 0.76 på mila, 540xd'en hadde vel 0.75 tror jeg og 740xd'en hadde 0,82. Så jeg må si jeg er meget imponert, holdt nesten følge med 540en til Fredrik i aks, men mangla litt på toppfarta. Men når garantien går ut regner jeg med det blir en liten chip, og da bør det gå godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, paukri skrev:

Vi kjørte 3000km store deler i 140+, og stadig vekk en liten tur opp i 239 (som 330e'en min sperra på) så hadde jeg 0.76 på mila, 540xd'en hadde vel 0.75 tror jeg og 740xd'en hadde 0,82. Så jeg må si jeg er meget imponert, holdt nesten følge med 540en til Fredrik i aks, men mangla litt på toppfarta. Men når garantien går ut regner jeg med det blir en liten chip, og da bør det gå godt! :)

Fordelen med hybriden er jo at i kø og i bykjøring så gikk jo den mye på strøm. Da sank alltid forbruket ditt i forhold til mitt som steig mener jeg å huske. Men den gamle myten om at hybrider er så tørste når man kjører på langtur stemmer jo ikke lenger 😀 Og hadde du lada f eks lada opp når vi parkerte ved hotellene for kvelden så tror jeg du hadde hatt enda lavere forbruk.  

Også må jeg si at 330e går veldig godt ja, du holdt som sagt nesten følge når vi trøkka på litt på Autobahn. Du var sjeldent langt bak, men man merket det toppfarten som sagt. Tuning blir bra, men neste år skal vi jo kjøre E39 vel…du i M5 og jeg i B10 😎 Frister nesten å bare kjøre 540en likevel 😂

1 time siden, norbakken skrev:

Jeg syns dette er imponerende lave tall, spesielt på de to 6’erne. Forholdsvis tunge biler og høy fart med dertil luftmotstand 👏🏼

Absolutt, jeg blir stadig imponert over forbruket på disse motorene. Særlig når man ser i forhold til effekten de leverer. At man kan ha en rekkevidde på over 700 km ved å marsje rundt 200 km/t er smått imponerende 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...