Gå til innhold

monitor skrur seg ikke alltid på


Anbefalte innlegg

Jeg har en 2004 e63 645ci og virker som skjermen skrur seg på når den føler for det. Til å begynne med bare blaffret den og til slutt ville den ikke alltid skru seg på (svart skjerm). Det er noe jeg stadig irriterer meg over.

Tenkte fort den kanskje hadde gått i stykker men så plutselig, midt under kjøring uten at jeg hadde gjort noe bare skrudde den seg på og funket helt fint. Aner ikke hva det kan være men vil si den bare skrur seg på halvparten av tiden, og som nevnt plutselig kan den bare komme på midt under kjøringen. Men når den først er på holder den seg på helt til jeg skrur av tenningen.

Det som får meg til å tenke at den ikke er ødelagt men heller noe annet er fordi noen ganger kan den bare funke helt fra start uten problemer men dagen etter stopper det igjen...

Har prøvd å feilsøke selv og sikringen ser fin ut, de to kablene bak skjermen sitter godt i. En gang jeg hadde bilde i skjermen tok jeg ledningene bak og bevegde de rundt i sirkler for å sjekke om jeg mistet kontakt, det gjorde jeg ikke... Når skjermen ikke vil på er det heller ikke noe motstand i i-drive hjulet når jeg prøver å vri på det (som om bilen skulle vært av). 

Når jeg tok ut skjermen fant jeg merket som sier jeg har LU Bordmonitor CID 8,8

Noen som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en måte jeg kan få sjekket dette nøye slik at jeg vet helt sikkert den må eventuelt byttes/overhales?

men er det ikke litt rart at den kommer og går, over en stund nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, alexa skrev:

er det en måte jeg kan få sjekket dette nøye slik at jeg vet helt sikkert den må eventuelt byttes/overhales?

men er det ikke litt rart at den kommer og går, over en stund nå? 

Ikke noen enkel måte å sjekke dette på, men symptomene du har er klare indikasjoner på at noe er feil. BMW var veldig forut for sin tid med CCC-enhetene, og de har ikke helt tålt tidens tann. Det at den kommer og går skjer når enheten går varm, og det er dette som er hovedårsaken til at de takker for seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo dumt hvis det er tilfelle, hvis jeg skal gjøre noe med dette nå hva er da neste steg? få den overhalt eller bare kjøpe ny? og må den da kodes inn på nytt( i så fall hvordan skjer/gjøres det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er symptonene sort skjerm, bare BMW logo, fryser, så er det defekt CCC. Du kan prøve og resette den ved og holde inne volumknappen til den reboter, kan løse midlertidig funksjon. For ordenskyld så er det CD- spilleren vi prater om og ikke skjermen, skjermen har kun jobb og vise bildet.
Ny eller brukt må kodes ja så sant du ikke finneren fra samme bil med totalt lik utstyrsliste. Når det er sagt så ville jeg nok vært skeptisk til å kjøpe brukt som ikke er overhalt, veldig stor sannsynlighet for at den også dør på et tidspunkt.
Ellers fins det en fyr på Finn.no som overhaller slike med garanti. Søk på Finn. Jack eller noe.

Det er for øvrig transistorer/chip som ryker og nye loddes på kretskortet.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Reef89 skrev:

Er symptonene sort skjerm, bare BMW logo, fryser, så er det defekt CCC. Du kan prøve og resette den ved og holde inne volumknappen til den reboter, kan løse midlertidig funksjon. For ordenskyld så er det CD- spilleren vi prater om og ikke skjermen, skjermen har kun jobb og vise bildet.
Ny eller brukt må kodes ja så sant du ikke finneren fra samme bil med totalt lik utstyrsliste. Når det er sagt så ville jeg nok vært skeptisk til å kjøpe brukt som ikke er overhalt, veldig stor sannsynlighet for at den også dør på et tidspunkt.
Ellers fins det en fyr på Finn.no som overhaller slike med garanti. Søk på Finn. Jack eller noe.

Symptonene slik jeg ser det er bare at den ikke alltid vil skru seg på. Har ikke opplevd at det bare kommer BMW logo eller fryser. Noen ganger er den på, noen ganger ikke og noen ganger kommer den på under kjøring. 

kan prøve å resette den men aller helst vil jeg få det fikset. Han fra finn som overhaler med garanti, er det han her https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=110716889&showContactInfo=true ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, alexa skrev:

Symptonene slik jeg ser det er bare at den ikke alltid vil skru seg på. Har ikke opplevd at det bare kommer BMW logo eller fryser. Noen ganger er den på, noen ganger ikke og noen ganger kommer den på under kjøring. 

kan prøve å resette den men aller helst vil jeg få det fikset. Han fra finn som overhaler med garanti, er det han her https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=110716889&showContactInfo=true ?

Kjenner ikke til personen, men ser rett ut det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått min fikset av Jacek. Sett vekk fra at han greide å levere to enheter på rad der utgangen til den analoge forsterkeren ikke fungerte så har han vært helt kurant å gjøre med. Han ryddet opp til slutt, så totalt sett må jeg gi han tommel opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også gjort handel med Jacek, og karen virker som en ryddig type. Den nye CCC enheten har begynt i det små med å tulle igjen, men grunnet at jeg var på ferie og at han havna i en stygg ulykke rett etter, har vi ikke fått ordna opp enda. 

Kunne sende enheten til ham, men foretrakk at han bytta den når han tok turen mot Oslo igjen, slik at jeg slapp å kjøre bil uten noen enhet. 

Kan anbefale ham, og han leverer produket med et år garanti, som er bra ettersom det tydeligvis ikke alltid fungerer første gang. 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med han og han var i nærheten tilfeldigvis, så lurte han på om han kunne komme å ta en titt på den på veldig kort varsel. Så mitt inntrykk av han er veldig bra så langt. Håper det fikser seg når han har fått sett hva det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...