Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor hard sitter bolten?

Speck sier ca410 nm (eller 100nm+60+60+30grader) for stramming.

Jeg skulle da tro at ca 900nm i løsnemodus (Ryobi RIW18X) skulle holde. Har kjørt noen runder, men vil helst ikke runde bolten. Har prøvd med 1.7m latmann, men 25x25 firkant stålet fikk fin bue etterhvert og å knekke bolten er vel det samme som ny motor....

Er jeg nære eller er dette langt unna deres erfaringer?

Endret av PIIIPower
  • PIIIPower changed the title to Dere som har byttet vibrasjonsdemper på E90/M47
Skrevet (endret)

Dette forumet er bare magisk 🥰 

Rett etter at jeg skrev dette lente jeg meg litt på latmannen bare for å se om det hjalp med litt belastning over tid (statisk press) dro så over en runde med ryobien og vipps løsna bolten gitt! 🥳

Endret av PIIIPower
Skriveleif
Skrevet

Min erfaring med m47 og veivbolten er at de sitter noe jævlig. Jeg gjorde egentlig det samme som deg, men holdte inn bremsen i 5.gir og kjørte på starter. Bilen hoppet litt sideveis, men etter 2-3 forsøk på starteren så kom den.

Skrevet
  1. Det momentet ting strammes med en gang i tiden er ikke det samme momentet som behøves for å løsne i ettertid. Som regel er det en del mer.
  2. Det som står på Ryobi-eska (og en hel del andre produsenter) kan du trolig helt fint dividere med 2. Minst.
Skrevet

😉 denne modellen er vist ikke værst i klassen. Har 700nm i stramming og noen hadde målt den til ca 650 så krise er det vist ikke (har stort batteri).

Var friskt å stramme de siste 30 gradene. skulle hatt 3/4 verktøy (stort sett godkjent for 600nm), men fant ikke gradeskive til overkommelig pris. Biltema armen knaka litt på slutten 😱😱

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...