Gå til innhold

Dere som har byttet vibrasjonsdemper på E90/M47


PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor hard sitter bolten?

Speck sier ca410 nm (eller 100nm+60+60+30grader) for stramming.

Jeg skulle da tro at ca 900nm i løsnemodus (Ryobi RIW18X) skulle holde. Har kjørt noen runder, men vil helst ikke runde bolten. Har prøvd med 1.7m latmann, men 25x25 firkant stålet fikk fin bue etterhvert og å knekke bolten er vel det samme som ny motor....

Er jeg nære eller er dette langt unna deres erfaringer?

Endret av PIIIPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • PIIIPower changed the title to Dere som har byttet vibrasjonsdemper på E90/M47

Dette forumet er bare magisk 🥰 

Rett etter at jeg skrev dette lente jeg meg litt på latmannen bare for å se om det hjalp med litt belastning over tid (statisk press) dro så over en runde med ryobien og vipps løsna bolten gitt! 🥳

Endret av PIIIPower
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med m47 og veivbolten er at de sitter noe jævlig. Jeg gjorde egentlig det samme som deg, men holdte inn bremsen i 5.gir og kjørte på starter. Bilen hoppet litt sideveis, men etter 2-3 forsøk på starteren så kom den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😉 denne modellen er vist ikke værst i klassen. Har 700nm i stramming og noen hadde målt den til ca 650 så krise er det vist ikke (har stort batteri).

Var friskt å stramme de siste 30 gradene. skulle hatt 3/4 verktøy (stort sett godkjent for 600nm), men fant ikke gradeskive til overkommelig pris. Biltema armen knaka litt på slutten 😱😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...