E.C. Skrevet Juni 20 Skrevet Juni 20 Du tenkte på romben og stjerna? Disse inngår i knappeblokken på høyre side (som består av 4 knapper). Du har tilsvarende blokk på venstre. En slik blokk har én kabel/linje til databussignal. For girskift via EGS UP/DOWN har man dedikert linje for hver sin knapp - gir opp og gir ned. Det er nok teoretisk mulig å mekke til noe arduino som fanger opp signal fra rombe/stjerne og sender videre til EGS på riktig måte, men spørs om ikke det blir såpass custom at det er enklere å få tak i mer egnet ratt.
ehaugsnes Skrevet Juni 20 Forfatter Skrevet Juni 20 14 minutter siden, E.C. skrev: Du tenkte på romben og stjerna? Disse inngår i knappeblokken på høyre side (som består av 4 knapper). Du har tilsvarende blokk på venstre. En slik blokk har én kabel/linje til databussignal. For girskift via EGS UP/DOWN har man dedikert linje for hver sin knapp - gir opp og gir ned. Det er nok teoretisk mulig å mekke til noe arduino som fanger opp signal fra rombe/stjerne og sender videre til EGS på riktig måte, men spørs om ikke det blir såpass custom at det er enklere å få tak i mer egnet ratt. Romben og stjerna var mer forklarende ja. Er jo det orginalt på e65 rattet og. Men en egen knapp for og skifte mellom sport/manuell og vanlig automat. Beste hadde nok vært og funnet et e60-ratt med girflaps på
ehaugsnes Skrevet Mandag kl. 19:10 Forfatter Skrevet Mandag kl. 19:10 I dag har jeg prøvd meg på kamera-oppussing😅 linsa på nightvision kameraet var pepra i steinsprut, noe som er en svakhet på de fleste e65. etter og ha sett en bra DIY video påy youtube måtte jeg prøve selv. her er utgangspunktet. Kunne iallefall ikke bli noe værre😅 kamera ferdig demontert. Er vist en avansert og dyr teknologi linsa demontert og maskert ferdig slipt og ferdig polert! Ble jo som et speil Har desverre ikke bilder av hvordan det var før, men det ble mye bedre! Bilen står nok litt for nært arbeidsbenken i garasjen, er nok bedre på lenger hold. Men ser godt konturene av benken Er vel en unødvendig og lite brukt funskjon dette kameraet, men lærerikt og gøy og fikse slikt. Kjekt at alt er i orden og mangler bare og få dynamic driven oppe og gå, så skal alt være i orden på denne mr.pingu, Kolstad Jr., ahj og 14 andre reagerte på dette 17
Kolstad Jr. Skrevet Mandag kl. 20:03 Skrevet Mandag kl. 20:03 Flott arbeid!😁👏 Jeg husker hvordan det var før, det var jo bare sort/grå skjerm.. 😅😂
mr.pingu Skrevet Mandag kl. 20:09 Skrevet Mandag kl. 20:09 Bra jobba 😊 Artig med litt teknologi også på eldre biler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå