Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe BMW ICOM NEXT? Les teksten er dere snill


stiands90
 Share

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Ok. Bildet jeg la ut var fra Koed. Ofte er det slik at når pris er ukjent så er delen utgått. :D Satser på at en fortsatt er tilgjengelig. :)

 

Pris

Jeg ville jeg nok gått til gs sist jeg var innom men det er nå en liten stund siden. Men vet også del anskaffer på bestilling 

E.C har et lite problem som jeg håper du har svaret på kontakter deg i mårra iløpet av dagen. 
 

du kan få noe av det nå. 
Har icom tilkoblet bilen med da enet kabel fra den til pcen. Finner bilen men får ikke startet en tilkobling har du noen tips for dette ?? Har ikke fått satt opp wifi tilkobling enda men håper egentlig å slippe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, stiands90 skrev:

Pris

Jeg ville jeg nok gått til gs sist jeg var innom men det er nå en liten stund siden. Men vet også del anskaffer på bestilling 

E.C har et lite problem som jeg håper du har svaret på kontakter deg i mårra iløpet av dagen. 
 

du kan få noe av det nå. 
Har icom tilkoblet bilen med da enet kabel fra den til pcen. Finner bilen men får ikke startet en tilkobling har du noen tips for dette ?? Har ikke fått satt opp wifi tilkobling enda men håper egentlig å slippe. 

Har du riktig firmware på Icom da? Icom må være "free" for å få tilkoblet bilen. Hvis ISTA er installert riktig skal det ikke være behov for å gjøre noen endringer i ISTA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Alpejohn said:

Denne linken fikk jeg av Tommy på Koed sist jeg var i kontakt med dem ang. dette delenummeret..

Samme delenr. som den fra GS. Som det er 4 stk av på lager og som havner på 6k med 20% rabatt.

@stiands90 har ikke brukt ISTA+ på leenge og bruker det ganske lite, så har egentlig ikke noe til deg sånn på sparket. Det er nesten alltid noen innstillinger som ikke er satt opp riktig. Avhengig av hva man har av ISTA så kan det hende at den ønsker over 13V for å koble seg til, da vil man måtte ha enten en strømforsyning eller en ISTA-versjon der dette blir forbigått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Samme delenr. som den fra GS. Som det er 4 stk av på lager og som havner på 6k med 20% rabatt.

@stiands90 har ikke brukt ISTA+ på leenge og bruker det ganske lite, så har egentlig ikke noe til deg sånn på sparket. Det er nesten alltid noen innstillinger som ikke er satt opp riktig. Avhengig av hva man har av ISTA så kan det hende at den ønsker over 13V for å koble seg til, da vil man måtte ha enten en strømforsyning eller en ISTA-versjon der dette blir forbigått.

Går fint å koble til med 12.5v batterispenning, men du får opp en advarsel om at batteri spenning er for lav. :) Det er i alle fall min erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.C. skrev:

Samme delenr. som den fra GS. Som det er 4 stk av på lager og som havner på 6k med 20% rabatt.

@stiands90 har ikke brukt ISTA+ på leenge og bruker det ganske lite, så har egentlig ikke noe til deg sånn på sparket. Det er nesten alltid noen innstillinger som ikke er satt opp riktig. Avhengig av hva man har av ISTA så kan det hende at den ønsker over 13V for å koble seg til, da vil man måtte ha enten en strømforsyning eller en ISTA-versjon der dette blir forbigått.

Har firmware free. Kan se om det hjelper å bytte til en tidligere ISTA. Ligger stødig på 14,1v med powesuply. Så akuratt det er jo ikke noe problem. Litt rart egentlig siden det virket perfekt med samme oppsett på den jeg hadde tidligere. Får heller feilsøke litt å se hva jeg finner ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stiands90 skrev:

Har firmware free. Kan se om det hjelper å bytte til en tidligere ISTA. Ligger stødig på 14,1v med powesuply. Så akuratt det er jo ikke noe problem. Litt rart egentlig siden det virket perfekt med samme oppsett på den jeg hadde tidligere. Får heller feilsøke litt å se hva jeg finner ut av. 

Ser connection manager ut slik hos deg?

received_454185365837475.thumb.jpeg.dca18852908515f425b101888be46b24.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2023 den 21.24, stiands90 skrev:

Pris

Jeg ville jeg nok gått til gs sist jeg var innom men det er nå en liten stund siden. Men vet også del anskaffer på bestilling 

E.C har et lite problem som jeg håper du har svaret på kontakter deg i mårra iløpet av dagen. 
 

du kan få noe av det nå. 
Har icom tilkoblet bilen med da enet kabel fra den til pcen. Finner bilen men får ikke startet en tilkobling har du noen tips for dette ?? Har ikke fått satt opp wifi tilkobling enda men håper egentlig å slippe. 

Jeg fikk ikke til å koble til ICOMen i connection manager rett ut av boksen. Jeg måtte oppdatere firmwaren på ICOMen først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salt skrev:

Jeg fikk ikke til å koble til ICOMen i connection manager rett ut av boksen. Jeg måtte oppdatere firmwaren på ICOMen først. 

Fungerte helt fint her hos meg. Både kablet og over wifi. Kjøpte på GS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stiands90 skrev:

Fungerte helt fint her hos meg. Både kablet og over wifi. Kjøpte på GS 

Tror det kommer an på hvilken psdzdata du bruker. Firmware'n kan ikke være gamlere enn psdzdata'n. Jeg kjøpte min på GS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er firmware'n jeg brukte: https://mega.nz/file/H74TkSYT#_gSQo--xR4shApBweiqqqV7PRc-Tp8LJYmPzeOMkcIc

Jeg fulgte disse instruksjonene. IPen må selvsagt byttes:

image.thumb.jpeg.d4e776542af29c6c3f16fddcfa932668.jpeg

Endret av Salt
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...