Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og dere reiser hjem 1. mars?

Den dekker fysiske/psykiske skader på tredjepart. I praksis unngår du at du blir saksøkt for en sykehusregning på en million. 😛

Den er ofte en del av "standardpakken" riktignok.

Edit; var litt av noen priser når dere skal dra 😬

Jeg finner ikke noe særlig billigere enn 7000 når jeg velger cab. Hos Hertz ser det ut til at LDW og SLI er med i prisen, mens de må velges hos Sixt, Budget og Alamo. Ender uansett opp med ca. samme pris ser det ut til.

Skrevet

Tenkte reiseforsikring dekket den slags 😅 

Hjem 1 mars ja 😊 Var det dyrt når vi skal reise 😅

Syns 4000 er godkjent, men drøyt og betale dobbel pris nesten for cab. Er det verdt det 😅

Key West ser jeg koster Fra 7500 for to netter, så mulig vi må gjøre samme som dere, finne en plass og sove på veien 

Skrevet

Noen kredittkort dekker egenandeler til leiebil, men ikke så vanlig på vanlig reiseforsikring. Dette er nok ikke noe jeg hadde gamblet særlig på.

Synes bilene var dyre for en uke ja, og selv om cab etter mitt vett er det eneste "riktige" i Miami har alt sin pris, så jeg hadde nok vurdert en bil med tak ja. Virker som en populær tid dere reiser på (tydeligvis mange som tar vinterferie 😛), hos Budget var cab utsolgt når jeg søkte.

Vi bodde i byen Marathon, men finnes hoteller hele veien nedover.

Skrevet

Men da tenker jeg at Hertz.no er greiest🤔 desidert billigst på bromlebil med 4000, og da med alt det viktige inklusivt. På resterende kostet jo det 7k+.. Cab var dessverre irriterende dyrt 😅 Men hadde virkelig gjort seg ja 😅

Skrevet

Ser at det koster 3-400 kroner dag for parkering i Miami, så foreløpig plan er: 

Uber til ca. 400 fra flyplass til south beach. Så har vi booket hotell der ons-lør. Vil bl.a ta en båttur for og se luksusboligene 

Så blir det og leige bil lørdag ( senest ) og frem til hjemreise. Håper da og kunne plukke noe amerikansk uten tak og med v8😅 Så går turen videre par dager til Key West. ønsker hovedsakelig og bo i Key west, men koster jo minimum 8-9000 for 2 netter, så får se litt hvordan vi gjør det der. Planen er og ta overnatting på sparket. Om ikke annet spennende dukker opp blir det vel Alligatorsafari der

Så etter Key West har vi ingen plan, satser på og bestille hotell på sparket der og, rekner med det blir par netter til rundt South beach ( kostbart 🙈 ) før vi reiser hjem. 

Skyt om jeg misser noe eller planlegger dumt😅

Skrevet

Florida tilbyr en del, du kan dra på skytebane og skyte med automatvåpen, dra til sumpene og se på alligators. Vi kjørte A1 oppover kysten til Orlando sist vi var der, i knall gull camaro cab.

Enig med @awt at Miami Beach er stedet å være og da den sørlige delen, vi bodde på et hotell som lå på øyene mellom Miami og Miami beach, var veldig bra opplevelse. 
Vi kjørte en tur til Tampa og så på amerikansk fotballkamp og kjørte bil på stranda i Daytona.

vi hentet også bilen på flyplassen da det var veldig enkelt, men bagasjeplassen i cab er fryktelig dårlig. 

035E20D2-D63C-4CD4-8B8E-B0324DB78FFE.thumb.jpeg.8d668e78ad3ddbd06de595dfa4d700a1.jpeg2D656FFB-EA04-492A-B5E7-0C17054D0B3F.thumb.jpeg.fb680a4c370a13601166f76f68ee4718.jpeg

Skrevet
5 timer siden, Skulebollen skrev:

Ser at det koster 3-400 kroner dag for parkering i Miami, så foreløpig plan er: 

Uber til ca. 400 fra flyplass til south beach. Så har vi booket hotell der ons-lør. Vil bl.a ta en båttur for og se luksusboligene 

Så blir det og leige bil lørdag ( senest ) og frem til hjemreise. Håper da og kunne plukke noe amerikansk uten tak og med v8😅 Så går turen videre par dager til Key West. ønsker hovedsakelig og bo i Key west, men koster jo minimum 8-9000 for 2 netter, så får se litt hvordan vi gjør det der. Planen er og ta overnatting på sparket. Om ikke annet spennende dukker opp blir det vel Alligatorsafari der

Så etter Key West har vi ingen plan, satser på og bestille hotell på sparket der og, rekner med det blir par netter til rundt South beach ( kostbart 🙈 ) før vi reiser hjem. 

Skyt om jeg misser noe eller planlegger dumt😅

Høres ut som en grei plan, men noen kommentarer 🙃

- Båttur anbefales, og gjerne den med speedbåt, men dette skjer fra Bayside Market, så går en del kroner å komme seg dit også. Kan derfor kanskje være greit å ta det i slutten av turen når dere likevel har bil(?)

- Alligator-Safari er ikke i Key-West, men i Everglades. Altså litt sørvest for Miami. Den vi tok var derimot på vei til Key West.

Blir det noe Nascar?

Jeg hadde kanskje valgt et annet sted for resten av turen (altså etter Key West, f.eks. tatt turen gjennom Everglades til Naples eller noe i den duren. Tre dager på South Beach holder igrunn.

Skrevet
1 time siden, awt skrev:

- Båttur anbefales, og gjerne den med speedbåt, men dette skjer fra Bayside Market, så går en del kroner å komme seg dit også. Kan derfor kanskje være greit å ta det i slutten av turen når dere likevel har bil(?)

- Alligator-Safari er ikke i Key-West, men i Everglades. Altså litt sørvest for Miami. Den vi tok var derimot på vei til Key West.

Blir det noe Nascar?

Jeg hadde kanskje valgt et annet sted for resten av turen (altså etter Key West, f.eks. tatt turen gjennom Everglades til Naples eller noe i den duren. Tre dager på South Beach holder igrunn.

Setter stor pris på kommentarer 😊

Var ikke klar over at det var langt fra Miami Beach til båtsafarien, men da får vi vurdere bil før kanskje. 

Er redd det blir for lite og gjøre på Miami Beach frem til Key West 😅 derfor jeg tenkte båttur først. Men mulig vi får leige bil allerede fredag, og evt. Kjøre selv til båtsafarien. Da er det kanskje like greit og leige bil hele turen fra flyplassen 😅 

Nascar var visst i California 😅 Så det utgår dessverre. 

Er enig i at det sikkert er nok med 3 dager på Miami Beach, derfor vi ikke booker noe før vi er fremme. Skal søke opp litt det du nevner 😊

2 timer siden, flobben skrev:

Florida tilbyr en del, du kan dra på skytebane og skyte med automatvåpen, dra til sumpene og se på alligators. Vi kjørte A1 oppover kysten til Orlando sist vi var der, i knall gull camaro cab.

Enig med @awt at Miami Beach er stedet å være og da den sørlige delen, vi bodde på et hotell som lå på øyene mellom Miami og Miami beach, var veldig bra opplevelse. 
Vi kjørte en tur til Tampa og så på amerikansk fotballkamp og kjørte bil på stranda i Daytona.

vi hentet også bilen på flyplassen da det var veldig enkelt, men bagasjeplassen i cab er fryktelig dårlig. 

035E20D2-D63C-4CD4-8B8E-B0324DB78FFE.thumb.jpeg.8d668e78ad3ddbd06de595dfa4d700a1.jpeg2D656FFB-EA04-492A-B5E7-0C17054D0B3F.thumb.jpeg.fb680a4c370a13601166f76f68ee4718.jpeg

Perfekt leigebil😬

Skytebane hørtes morro ut! Husker du navn? Og Daytona beach og Orlando skal absolutt vurderes

1 time siden, awt skrev:

Blir det noe Nascar?

Setter stor pris på kommentarer 😊

Var ikke klar over at det var langt fra Miami Beach til båtsafarien, men da får vi vurdere bil før kanskje. 

Er redd det blir for lite og gjøre på Miami Beach frem til Key West 😅 derfor jeg tenkte båttur først. Men mulig vi får leige bil allerede fredag, og evt. Kjøre selv til båtsafarien. Da er det kanskje like greit og leige bil hele turen fra flyplassen 😅 

Nascar var visst i California 😅 Så det utgår dessverre. 

Er enig i at det sikkert er nok med 3 dager på Miami Beach, derfor vi ikke booker noe før vi er fremme. Skal søke opp litt det du nevner 😊

Skrevet
56 minutter siden, flobben skrev:

Nei husker ikke, vi rakk ikke å dra innom selv, men hadde vært kult å skutt litt med skikkelig børser ja.

Leigde dere mustang eller lignende og fikk camaro? Mer lyst på Camaro enn Mustang :P Men får bare mustang eller lignende som valg

Skrevet

Sist vi var i Miami sist bestilte vi «cab, Ford Mustang eller tilsvarende», men der kunne vi velge mellom Mustang og Camaro. Endte opp med denne;

FBB0C6BB-D32B-4572-A6DC-6998FA3DEF2D.thumb.jpeg.9995eb0e66c775ab7612246968ccc0b9.jpeg

Nå sist i Washington bestilte jeg «sportsbil, Dodge Challenger eller tilsvarende», her fikk jeg valget mellom tre Mustanger, alle cab. Kunne gjerne tenkt meg Challenger, men hjalp på at det var Mustang GT.

Sånn generelt er det i utgangspunktet de minste motorene i disse bilene, altså Ecoboost i Mustang og slikt. Camaroen over her var vel en 2-liter turbo. Gikk helt greit, men langt fra det man forbinder med en slik bil.

Noen selskaper har også «muskelbil» som valg, og man må nok velge det om man skal være garantert noe morsomt.

Skrevet

Aha! Tenkte det var Ford sin ecoboost. Men trodde Camaro hadde v8..  Det var jo triste greier 😥 

Viktigere med v8 enn cab for min del 😅

Men nå ligger vi an til og booke mustang cab el. For hele uken. 

Tenkte kanskje det var større utvalg og enklere og plukke riktig bil om man leiger i Miami. Men fint å ha bagasjen ett sted på hjemreise dagen, så blir vel leige fra Fort Lauderdale da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...