Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 hours ago, Rune-K said:

BMW brukte det samme systemet helt fra tidlig 70 tall og det har alltid vært et problem.

Same mannskjiten som Volvo har hatt. Håplaust dårleg.

Må innrømme at eg dømte dette elektriske parkbremsegreiene nord og ned når det kom, men eg er utruleg glad for at eg har det. 318.000 feilfrie kilometer. Ikkje skifta kalipperane bak endå, har kjøpt dei for rekna med det nærmar seg men skal sjå kor langt eg kan strekke strikken :-D

Skrevet
1 minutt siden, TurboJens skrev:

Same mannskjiten som Volvo har hatt. Håplaust dårleg.

Må innrømme at eg dømte dette elektriske parkbremsegreiene nord og ned når det kom, men eg er utruleg glad for at eg har det. 318.000 feilfrie kilometer. Ikkje skifta kalipperane bak endå, har kjøpt dei for rekna med det nærmar seg men skal sjå kor langt eg kan strekke strikken :-D

På hvilken bmw har du 318000 feilfrie km på elektrisk håndbrekk? 😱😱

Skrevet
14 minutes ago, Flataas said:

På hvilken bmw har du 318000 feilfrie km på elektrisk håndbrekk? 😱😱

2016 2-serie F46

Skrevet
38 minutes ago, Flataas said:

Er et vondt kapittel på e70😅😅

Ser i delekatalogen at det er ei sånn kvasi løysing, er jo fortsatt all den fæle leamikken inni bremsetrommelen. På min (og dei fleste nyare bilar) sitte det integrert i bremsekalipperen slik at det er den vanlige driftsbremsen som er brukt som parkbrems. Det sitte ein elektromotor bakpå kalipperen som pressar på baksida av stempelet så det er minimalt med bevegelige deler.

image.png.1cb7bc7f7af68d265fefb1d1f6ddd888.png

image.thumb.png.74b361eec022ced38a073c533b9e09a5.png

Baklager off topic [-o<

Skrevet

Da er deler bestilt. Valgte å gå for bremsesko og oppsett fra textar på begge sider 😃 Tusen hjertelig for all hjelp, sjelden kost dette. Bra vi enda har diverse fora, var helt umulig å få hjelp på Facebook uten å bli satt i gapestokken😆...

Skrevet
19 minutes ago, SanderE61 said:

Da er deler bestilt. Valgte å gå for bremsesko og oppsett fra textar på begge sider 😃 Tusen hjertelig for all hjelp, sjelden kost dette. Bra vi enda har diverse fora, var helt umulig å få hjelp på Facebook uten å bli satt i gapestokken😆...

Blir nok bra dette skal du se😊 Har også en oppfatning om at det er et mye mer trivelig miljø her inne, og ingen fare for å drite seg ut. Noe som er meget positivt😊 

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei igjen! Da er delene kommet i hus, og kan også med sikkerhet si at problemet er borte, aldri (bank i bordet) kommer tilbake igjen. Tenkte det var greit å si hva feilen var hvis noen andre tilfeldigvis skulle komme over tråden med samme problemstilling. 

Når jeg tok av de gamle delene og sammenlignet med de nye var det ganske åpenbart hva som hadde forårsaket problemene. På ett merkelig vis virket det som den øverste fjøren på bremseskoene hadde strukket seg, uansett så var fjøren litt under en centimeter lenger enn den som fulgte med i det nye settet fra Textar. Dette resulterte i at fjøren ikke spente i sammen bremseskoene godt nok, noe som igjen gjorde at skoene kilte seg fast under bruk av håndbrekk.

Mye mulig at det også har blitt brukt uorginale deler som ikke hadde riktig passform av forrige eier... Det har i hvert fall ikke noe å si nå som bilen går, og problemet er ute av verdenen. Igjen takk for all hjelp/input!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...