mcbanan Skrevet April 25, 2023 Skrevet April 25, 2023 Hei! Eg har ikkje BMW for tida(desverre), men spør her sidan det er eit knallbra forum. Hadde bilen min på EU kontroll idag, på ein verkstad eg hadde valgt pga. deira erfaring med biltypen. Dette er eit verkstad av typen nøkkelautomat der du får SMS når bilen er ferdig og betaler i automaten for å få nøkkelen tilbake, så ingen interaksjon med ansatte ut over telefonsamtalen når eg bestilte. Når eg henta bilen ligg godkjenningen i passasjersetet, og eg legg merke til at verkstaden som har gjort jobben er bosch verkstaden over gata. Antar dei har hatt det travelt og har ein avtale med den andre verkstaden at dei kan ta ting innimellom når det er mykje som skjer. Kjenner det irriterar meg litt, sidan eg valgte denne verkstaden på grunn av deira erfaring med biltypen og antatte kjennskap til typiske feil osv. Har ein verkstad i det heile tatt lov til å gjere dette? Eg har jo inngått ein avtale med dei, ikkje med den andre verkstaden? Som nevnt i overskriften er eg klar over at dette er eit i-lands problem av verste sort, og eg har ikkje tenkt til å gjere ei stor greie ut av det. zzz123 og Werther reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet April 25, 2023 Skrevet April 25, 2023 (endret) Jeg leverer alltid bilene mine til Bavaria fordi jeg stoler på at de utfører godt arbeid. Jeg hadde ikke blitt særlig glad om de sendte noen av bilene til et annet verksted uten mitt samtykke, uryddig av verkstedet synes jeg og ikke greit. Det kan og bli et dilemma om noe ved arbeidet går i stykker, blir man da en kasteball mellom verkstedene om hvem som er ansvarlig. Endret April 25, 2023 av Snagg30 DagM02 og mcbanan reagerte på dette 2
Lars89 Skrevet April 26, 2023 Skrevet April 26, 2023 Er du sikker på at verkstedet du i utgangspunktet hadde booket Eu-kontroll hos er godkjent for å ta Eu-kontroll? Kan være at de setter bort dette da det krever endel utstyr, personlig kursing osv. På jobb har vi hatt denne ordningen med et annet verksted inntil de fikk sin egen godkjenning.
mcbanan Skrevet April 26, 2023 Forfatter Skrevet April 26, 2023 3 timer siden, Lars89 skrev: Er du sikker på at verkstedet du i utgangspunktet hadde booket Eu-kontroll hos er godkjent for å ta Eu-kontroll? Kan være at de setter bort dette da det krever endel utstyr, personlig kursing osv. På jobb har vi hatt denne ordningen med et annet verksted inntil de fikk sin egen godkjenning. Dei har godkjenning ja, og reklamerar for EU kontroll på biltypen på sosiale media. Eg hadde forventa at dei ihvertfall ringte til meg og spurte om eg ville la dei over vegen ta kontrollen eller vente til ein anna dag?
Lars89 Skrevet April 26, 2023 Skrevet April 26, 2023 Absolutt. Å finne feil på en pkk bør alle kunne klare. Det som eksperter på en viss type bil kan være bedre på er å avgjøre er ting som begynner å bli slitt og typiske gjengangerfeil som snart bør tas.
mcbanan Skrevet April 26, 2023 Forfatter Skrevet April 26, 2023 31 minutter siden, Lars89 skrev: Absolutt. Å finne feil på en pkk bør alle kunne klare. Det som eksperter på en viss type bil kan være bedre på er å avgjøre er ting som begynner å bli slitt og typiske gjengangerfeil som snart bør tas. Det var min tankegang og. Bilen er 4 år gammal, og har fortsatt garanti, så det er i min beste interesse at dei finn evt. typiske feil no.
TorsteinAa Skrevet April 26, 2023 Skrevet April 26, 2023 Du har betalt for å få utført arbeid på et sted du stoler ekstra på med tanke på garanti og nær utgått tid på dette. Dersom jobben så har blitt utført på annet sted, ville jeg som minimum ønsket å få beskjed om dette og kanskje en eller annen ekstrasjekk utført som kompensasjon? mcbanan reagerte på dette 1
Evopower Skrevet April 26, 2023 Skrevet April 26, 2023 Jeg har opplevd 1 gang å ha bilen inne på et bosch verksted. En 2 dagers jobb ble til 3 uker. I denne perioden ble jeg ikke informert om noe annet enn at ting tar lengre tid. Jeg var bortom for å se og kunne ikke finne bilen. Min teori er at de dreit seg ut, leverte bilen i all stillhet til bavaria og fikk ting utbedret. Da jeg fikk bilen tilbake var den mer ødelagt i form av brente sikringer og slikt. Så tydelig at de gikk på en skikkelig smell og holdt stilt om det. Jeg har også hørt at noen bruker private og mindre foretak når de selv står fast spesielt på dette med koding eller elektroniske gremlins, og leverer bilen til spesialister innen slikt. Men poenget er at det hender at biler blir levert til andre foretak enn der du har levert den inn. Det eneste du skal kreve er at bilen er utbedret etter avtale. Jeg er enig i at verkstedet bør informere om eventuelle flytting av bil til andre aktører, men folk flest vil bare hente bilen sin og gir blaffen i hvem som har gjort arbeidet. mcbanan reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå