PIIIPower Skrevet Mai 8, 2023 Share Skrevet Mai 8, 2023 (endret) Har tidligere byttet FRMII til FRMII, men nå fikk jeg raskest tak i en FRM3 og det burde jo la se løse.. Jeg kjørte igjennom NCSexpert runden og fikk lagt inn VO, men jeg opplever noen feil. Høyre lys virker ikke (kun park) og jeg får feil på DSC (ISTA+), men ingen varsler om dette i bilen. I bilen og Ista+ får jeg feil på høydejustering, men det har jeg ikke. I alle fall ikke som jeg har fått med meg Hvem hjelper meg raskest? @Saltkjelen, @E.C., @Reef89 eller @Otis ? Endret Mai 8, 2023 av PIIIPower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 8, 2023 Share Skrevet Mai 8, 2023 Du har vel kanskje ikke kodet den til factory-default iht. VO? Otis og Larssoyl reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2023 Kanskje ikke, leste ut fra CAS og inn igjen til NFRM. Endret VIN med Tool32. Har jeg hoppet over noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 8, 2023 Share Skrevet Mai 8, 2023 Det heter vel standardkoding(?) i NCS, som gjøres ut ifra VO. FRM inneholder VO, men modulen må likevel bli selv kodet iht. denne VO-en. Det at du har feil på ting som ikke finnes på bilen tyder jo på det. Altså: å ha riktig VO (liste) og være kodet iht. samme VO er to ulike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2023 Fulgte oppskriften under, hva mer må til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2023 Skulle kanskje ha gjort noe i winKFP, men der dukker ikke en eneste Ecu opp idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 8, 2023 Share Skrevet Mai 8, 2023 19-23 burde vel ha gjort susen her, gjennomførte du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2023 17 minutter siden, E.C. skrev: 19-23 burde vel ha gjort susen her, gjennomførte du det? Slavisk, men jeg kjører en gang til. Er jo ikke alltid det går på første. Men at dsc modulen skulle bli borte.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2023 (endret) Fikk WinKFP opp å gå og oppdaterte modulen med rett VIN. DSC feil ser ut til å ha forsvunnet, men har fortsatt feil på høyre lykt. Dipped beam right failure og ikke lys i nær eller fjern. Kan jo legge til at det er snakk om gode gamle halogen lamper og ikke Xenon.. Endret Mai 8, 2023 av PIIIPower halogen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 8, 2023 Share Skrevet Mai 8, 2023 Den får du ikke sletta? Er modulen fra en bil der alt fungerte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2023 Jaja sånn går det når man stresser. Først vil jeg takke @E.C. for at han faktisk gidder, er du fortsatt i Gjøvik skal jeg huske på deg neste gang jeg besøker dattera på NTNU. En av de gode her inne guidet meg igjennom Dipped beam sist gang, men jeg har sikkert fortrengt det fordi det var så idiotisk. Man kunne jo skylde på at det var den uhyre tekniske engelsken som satte meg fast, men dette er nok mer en blunder fra BMW sin side. Løsningen er enkel og billig, men trang og møkkete Ja, løsningen ja Bytte ut gåen nærlys pære dopus, E.C., ///M-ini95 og 1 annen reagerte på dette 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 8, 2023 Share Skrevet Mai 8, 2023 Så bra, blir jo alltid noen blundere av og til. Du er velkommen til å hilse på om du er innom Gjøvik. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå