Gå til innhold

Fjernlys virker ikke -> sammenheng mellom FRM, fjernlys og DSC eller annen modul?


PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

Har nylig bytta til ny FRM3 fra FRM2. Det meste virker og ingen feil i dashbord eller noen pærefeil.

Jeg kan skru på fjernlys og får blått fjernlys symbol i dash, men ingen faktiske fjernlys verken på blink eller fast.
Mener jeg leste ut og inn KOMBI sist jeg bytte FRM, men har ikke gjort det denne gangen.


For å få ny FRM til å virke tilfredsstillende ble den oppgradert med winKFP, men ingen andre moduler ble oppdatert kan det bølle det til? Liker ikke i utgangspunktet å oppdatere noe som funker da det fort kan tulle det til for gamle chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en runde med pcen i ettermiddag så får vi se hva jeg ender med. Den brukte FRM en kommer fra en nyere bil, men kjøper jeg en ny FRM i dag er jo også det en FRM3 som kommer som alternativ i realoem.

Mener også jeg leste noe om manipulasjon av dato, men finner det ikke tilbake og husker ikke når brytningspunktet var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort noe slikt selv før, så jeg kan det ikke. Men utfra googling, så virker byttet fra FRM2 til FRM3 som en ren delebytte og koding, ingen endring av ledninger eller noe. Så derfor er jeg undrende over at det ikke fungerer.

Det virker heller ikke nødvendig å endre noe dato eller slikt på produksjonsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lekt litt med Inpa og Ista og ingen av de melder feil.

Ista melder alt ok (bortsett fra AUX pumpa som vi ikke bryr oss om)

Inpa viser ingen feilkoder på FRM, men starter ikke fjernlys ved test. Viser ingen feil.

Når FRM har hatt feil tidligere har det vist seg i Ista, nå er alt grønt. Må få nok strøm på pc så prøver jeg med litt koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart problem, du har jo flashet og kodet den brukte FRMen riktig.?
Er den den defekt så vil du vel få rød "lightning failure" 

Du kan jo høre bimmerFiks om du ikke kommer noe lengre, de har jo folk som jobber med dette på bla. fulltid så de finner nok fort ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant feilen. Feil FRM3R faktisk. Kan ikke bruke andre en Max og den er umulig å oppdrive og dukker den opp kan man kjøpe den ny med garanti for nesten samme pris (5800,-) istede. 
 

Og dette viste jeg siden jeg har skrevet om det før. Får skylde på long covid..

https://bimmers.no/forums/topic/825188-frm-forskjeller-ukjent-part-nummer-og-stemmer-realoem-alltid/?do=findComment&comment=3361052

FRM3

Halogen lights
FRM 3 MAX BROSE

Xenon without AHL
FRM 3 E87 E92 E93 XE
FRM 3 E89 E9x LED XE
FRM 3 MAX BROSE

Xenon with AHL
FRM 3 E87 E92 E93 AHL
FRM 3 E89 E9x LED AHL
FRM 3 MAX BROSE

Endret av PIIIPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde halogen? Blir jo fort annerledes når modulen skal dytte ut 35-50W på en kanal for å tenne en ekstra pære til fjernlys vs. å flippe et spjeld på bi-xenon. 

Begynte faktisk å tenke hit da jeg så tråden, men hadde ikke oversikt over hvilke moduler man har på E9x. E6x har vel bare forskjell mellom med AHL og uten (samt lci), mens det på E9x er litt annerledes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ræl, men har lagt ut noen følere så kanskje det løser seg raskt. Så har jeg en FRM3 til finn etterhvert..

Fordelen med max Brose er jo at den er nyere enn frm2 modulene som begynner å bli virkelig gammle, men får jeg tak i en billig frm2 så holder den sikkert ett år eller 2 til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...