Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
7 timer siden, RF91 skrev:

Kanskje du kan prøva å skru opp varmen på apparatet øøørlite grann og sjå om du fåe bedre innbrenning 🙂 Funka nok heilt fint sånn so du ha gjort da no, da e eg ikkje bekymra for, men jo mindre sliping, jo bedre 😄

Ja mindre sliping jo bedre, skal forsøke det 👍🏻 ikke 100% kompis med biltema apparatet mitt, men følte det ble enormt mye bedre etter jeg begynte å sveise med gass.

Endret av jokkeeng
Skrevet

Hva står gassen innstilt på? Kan og være at du kan justere litt ned på gassen om du vil ha mer innbrenning. :) Men det blir ofte litt prøving i starten, ser ikke ut til at det vil falle fra hverandre i hvert fall, så det blir nok bra :)

Skrevet

Ja, litt prøving og feiling er ikkje til å unngå. Og som sagt so kjem ikkje det du har gjort der til å reisa nåken plass. Eg hadde ikkje vore bekymra i det minste 😄 Trur eg køyrer rundt 6-8 l/min på Esab'en når eg sveisar på E30'en, men da kan eg dobbeltsjekka enten i dag eller i måro. Har eit Esab Caddy c200i som er luftkjølt. Fungerar heilt fint til bilsveising 🙂

Om du blir lei av å kødda med biltema-apparatet so anbefala eg å riva i eit liknande Esab- eller Kemppi-apparat. Myyykje bedre å jobba med 🙂

Skrevet

Mener gassen sto på rundt 6l/min hos meg, apparatet har 6 instillinger og jeg har lagt på 4, har forsøkt å fintune litt på matinga og litt på nivå 3, men syns 4 var best. Kjørte alt for mye gass i starten, trur det var 25l/min så flaska ble jo så fort tom😅huff, har ca 50bar igjen nå, så må no ha ny flaske snart.

ja har lyst på esab eller kemppi👌👌

• 3 months later...
Skrevet
On 2/5/2025 at 2:15 PM, RF91 said:

Ja, litt prøving og feiling er ikkje til å unngå. Og som sagt so kjem ikkje det du har gjort der til å reisa nåken plass. Eg hadde ikkje vore bekymra i det minste 😄 Trur eg køyrer rundt 6-8 l/min på Esab'en når eg sveisar på E30'en, men da kan eg dobbeltsjekka enten i dag eller i måro. Har eit Esab Caddy c200i som er luftkjølt. Fungerar heilt fint til bilsveising 🙂

Om du blir lei av å kødda med biltema-apparatet so anbefala eg å riva i eit liknande Esab- eller Kemppi-apparat. Myyykje bedre å jobba med 🙂

Heilt enig! Eg har eit kemppi minarc mig(?) 180 som eg har hatt i sånn typ 16 år. Det er heilt fantastisk og har aldri skuffa meg. Har både 0.6 og 0.8 tråd, med 0.6 tråd finst det ikkje problem med tynne plater. Kjøpte litt reservedeler, men det blir aldri brukt noko av det. Var ei hard investering på lærlinglønn men har aldri angra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...