Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
7 timer siden, RF91 skrev:

Kanskje du kan prøva å skru opp varmen på apparatet øøørlite grann og sjå om du fåe bedre innbrenning 🙂 Funka nok heilt fint sånn so du ha gjort da no, da e eg ikkje bekymra for, men jo mindre sliping, jo bedre 😄

Ja mindre sliping jo bedre, skal forsøke det 👍🏻 ikke 100% kompis med biltema apparatet mitt, men følte det ble enormt mye bedre etter jeg begynte å sveise med gass.

Endret av jokkeeng
Skrevet

Hva står gassen innstilt på? Kan og være at du kan justere litt ned på gassen om du vil ha mer innbrenning. :) Men det blir ofte litt prøving i starten, ser ikke ut til at det vil falle fra hverandre i hvert fall, så det blir nok bra :)

Skrevet

Ja, litt prøving og feiling er ikkje til å unngå. Og som sagt so kjem ikkje det du har gjort der til å reisa nåken plass. Eg hadde ikkje vore bekymra i det minste 😄 Trur eg køyrer rundt 6-8 l/min på Esab'en når eg sveisar på E30'en, men da kan eg dobbeltsjekka enten i dag eller i måro. Har eit Esab Caddy c200i som er luftkjølt. Fungerar heilt fint til bilsveising 🙂

Om du blir lei av å kødda med biltema-apparatet so anbefala eg å riva i eit liknande Esab- eller Kemppi-apparat. Myyykje bedre å jobba med 🙂

Skrevet

Mener gassen sto på rundt 6l/min hos meg, apparatet har 6 instillinger og jeg har lagt på 4, har forsøkt å fintune litt på matinga og litt på nivå 3, men syns 4 var best. Kjørte alt for mye gass i starten, trur det var 25l/min så flaska ble jo så fort tom😅huff, har ca 50bar igjen nå, så må no ha ny flaske snart.

ja har lyst på esab eller kemppi👌👌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...